عملیات ارتش سوریه در جنوب به کجا رسیده است؟

پنج‌شنبه 7 تير 1397 - 22:57

ارتش سوریه ضمن گسترش سیطره اش در حومه درعا در جنوب کشور، تله سکر را پس از درگیری با النصره آزاد نمود و به طرف روستای ابطع در حومه درعا از محورهای المهجوره و الشیخ مسکین پیشروی کرد.

العالم - سوریه

بیشتر از 600 مسلح خود را در روستای «الشرایع» تسلیم کرده و ارتش سوریه مراکز تروریست های النصره را در این منطقه در هم کوبید.

ارتش سوریه راه های ارسال تدارکات به گروههای مسلح را میان روستاهای «ام ولد» و «جبیب» در شرق درعا قطع و «تل حمد»، سد ابطعريال گردان 271 در غرب «الشیخ مسکین»، «گردان 49 پدافند هوایی» در غرب علما و روستای «رخم» در جنوب غرب «الملیحه» را آزاد نمود.

گروههای تروریستی به ویژه النصره از هم پاشیده و دهها نفر از آنان در برابر پیشروی سریع ارتش سوریه گریختند، آتشباری به خطوط تدارکات آنان در جنوب شرق درعا ادامه دارد و قبل از آن روستای صما آزاد و امنیت اتوبان دمشق–درعا از شرق تامین شد.  

پس از تسلیم شدن 600 مسلح در الشرایع در شمال شرق درعا و 450 نفر در روستای کریم؛ ارتش وارد این دو منطقه شد. پس از ورود ارتش به این مناطق می توان آثار حمایت رژیم اشغالگر صهیونیست از گروه های مسلح تروریست وجنایت علیه مردم سوریه را مشاهده کرد.

ارتش سوریه افراد مسلح را در درعا در هم کوبیده، شهر را از شرق آن جدا ساخته و راه های ارسال تدارکات به آنان را قطع کرده و به گذرگاه مرزی نصیب، رسیده است، موضوع غافلگیر کننده در این نبرد آن است که فرماندهان مسلح بسیار به تعداد، تجهیزات و استحکامتشان دل خوش کرده بودند اما اختلاف میان آنان و پس از آن اختلاف میان کشورهای حامیشان سبب پیشروی سریع ارتش سوریه شده است.   

206

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها