اعتراض به هزینه های سنگین برق در عربستان بالا گرفت

اعتراض به هزینه های سنگین برق در عربستان بالا گرفت
جمعه 8 تير 1397 - 11:38

فعالان و کاربران عربستانی با هشتگ #فاتورة الکهرباء ضمن اعتراض به هزینه های کمرشکن برق، این موضوع را به ترند داغ در شبکه اجتماعی توئیتر تبدیل کردند.

العالم - عربستان سعودی

دولت عربستان به دلیل کسری بودجه شدید و سیاست های ریاضتی اقتصادی، از آغاز سال جاری میلادی، تعرفه برق خانگی را تا 260 درصد افزایش داده است.

شرکت برق عربستان البته در این باره مدعی شد: دلیل افزایش بی سابقه تعرفه ها در قبض مشترکین ، تغییر شیوه مصرف شهروندان در فصل تابستان و استفاده بی رویه آنان از وسایل سرمایشی است.
اکنون عربستان دارای 9 میلیون مشترک برق دارد.

براساس آخرین سرشماری رسمی عربستان، جمعیت این کشور 28 میلیون تن است که از این تعداد، 20 میلیون تن را اتباع سعودی و بقیه را اتباع خارجی تشکیل می دهند.

کاهش شدید قیمت نفت و آغاز جنگ فرسایشی یمن در مارس 2015 (فروردین 94) که هزینه های سرسام آوری را بر عربستان دارای اقتصادی تک محصولی در پی داشته ، این کشور را با کسری بودجه 52 میلیارد دلاری و بحران های شدید مالی رو به رو کرده است.

همین مشکلات موجب شد، مسئولان سعودی دست به سلسله اقدامات ریاضت اقتصادی بزنند که از آن جمله می توان به افزایش تعرفه های برق، آب، تلفن و اینترنت، اعمال مالیات بر ارزش افزوده برای نخستین بار در این کشور و نیز افزایش قیمت سوخت اشاره کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها