پرونده مرگ عرفات در فرانسه گشوده شد

پرونده مرگ عرفات در فرانسه گشوده شد
چهارشنبه 8 شهريور 1391 - 13:37

به گزارش پايگاه خبري العالم، روزنامه هاآرتص در خبري به نقل از آسوشيتدپرس اعلام کرده است که دادستاني در فرانسه دستور داده تا تحقيقات در مورد آنچه که اين دادستاني «قتل» ياسر عرفات خوانده است، آغاز کند. اين پرونده با شکايت سوها عرفات، بيوه ياسر عرفات در دادستاني شهر نانتر در نزديکي پاريس گشوده شده است.

براساس اين گزارش، سوها عرفات شکايت خود را با استناد به تحقيقات پيشتر اعلام شده يک موسسه تحقيقاتي در سوييس مطرح کرده است. شبکه الجزيره چندي پيش فاش ساخت که مرکز راديو فيزيک سوييس، مقدار قابل توجهي از آثار پلونيوم در لباس عرفات يافته است. بنا به اعلام اين مرکز، اين ماده راديو اکتيو از نوع پلونيوم 210 بوده که براي از پا در آوردن يک انسان به اندازه کافي قدرت دارد. از جمله الکساندر لتويننکو، مامور سابق دستگاه امنيتي روسيه در سال 2006 با همين ماده مسموم و چند هفته بعد در لندن جان سپرد. لتويننکو در سال 2000 در انگليس پناهنده شده بود و به شدت عليه ولادمير پوتين رييس جمهور کنوني روسيه خبرسازي مي کرد.

 

ياسر عرفات در 11 نوامبر 2004 و پس از مدت ها بيماري در بيمارستاني در نزديکي فرانسه جان سپرد. از همان زمان گمانه زني هاي مختلفي در مورد مرگ او به گوش مي رسيد. هنوز مشخص نيست که خانم سوها عرفات دقيقا عليه چه کساني اقامه دعوا کرده است. همچنين چندي پيش، مقامات تشکيلات خودگردان فلسطيني با درخواست خانم عرفات مبني بر نبش قبر رييس سابق اين تشکيلات براي کالبد شکافي او موافقت کردند.

 

در ماه هاي گذشته هم صائب عريقات، مذاکره کننده ارشد فلسطيني، گقته بود که آقاي محمود عباس رييس کنوني تشکيلات خودگردان فلسطين در ديدار با فرانسوا اولاند رييس جمهور فرانسه از او خواسته بود تا فلسطيني ها را در تشکيل يک هيات تحقيقاتي زير نظر شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي بررسي مرگ عرفات ياري دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها