موافقت عناصر مسلح حاضر در 5 شهرک در ریف درعا برای تحویل سلاح خود به ارتش سوریه

موافقت عناصر مسلح حاضر در 5 شهرک در ریف درعا برای تحویل سلاح خود به ارتش سوریه
جمعه 8 تير 1397 - 17:02

افراد مسلحی که در شهرک‌های «طيبة، صيدا، ام المياذن، ابطع و نصيب» حضور دارند اعلام کردند که حاضرند شروط ارتش سوریه را برای مصالحه بپذیرند.

العالم - سوریه

از نیمه شب گذشته توافق آتش‌بس در ریف درعا واقع در جنوب سوریه اجرایی شده و تا 12 ظهر امروز به وقت دمشق ادامه داشته است.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که ارتش سوریه طی ساعات گذشته در ریف شرقی درعا پیشروی بسیاری داشته است.

یک فرمانده میدانی سوری هم اعلام کرد که افراد مسلح حاضر در ریف شرقی درعا بسیار مجهز هستند.

در کنار تحولات میدانی درعا، خبر می‌رسد که افراد مسلح 5 شهرک در شمال و شرق این استان اعلام کرده‌اند که حاضرند تسلیم ارتش سوریه شوند و سلاح خود را تحویل دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در شمال درعا افراد مسلح حاضر در شهرک «ابطع» شروط ارتش سوریه را پذیرفته‌اند و قرار است پس از تحویل سلاح، به وضعیتشان رسیدگی شود.

افراد مسلحی که در شهرکهای «طیبة، صیدا، ام المیاذن و نصیب» حضور دارند نیز اذعان کردند که حاضرند سلاح خود را تحویل ارتش سوریه دهند و مصالحه کنند.

شمار زیادی از ساکنان شهرک ابطع در حمایت از ارتش سوریه و پیروزی‌هایش در برابر گروههای تروریستی، تظاهرات برگزار کردند.

در همین راستا، ارتش سوریه روز گذشته شهرکهای «بصر الحریر و ناحته» واقع در ریف شرقی درعا را پس از آزادسازی از دست تروریستها، پاکسازی کرد.

نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات پاکسازی، با انبارهای سلاح و مهمات مختلفی مواجه شدند که بخشی از این سلاحها ساخت اسرائیل بود؛ مسئله‌ای که مهر تأیید دیگری بر حمایت رژیم صهیونیستی از تروریستهای حاضر در سوریه است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین امروز (جمعه) اعلام کرد که طی یک عملیات ویژه شبانه، برای معارضان و تروریست‌های مستقر در بلندی‌های جولان، کمک ارسال کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها