پایگاه آمریکایی خبر داد

ترامپ خواهان خارج کردن آمریکا از «سازمان تجارت جهانی» است

ترامپ خواهان خارج کردن آمریکا از «سازمان تجارت جهانی» است
جمعه 8 تير 1397 - 17:46

طبق گزارش پایگاه «آکسیوس»، رئیس‌جمهور آمریکا بارها به مقام‌های کاخ سفید گفته که او خواهان خارج کردن ایالات متحده از سازمان تجارت جهانی است.

العالم - آمریکا

در حالی که از ابتدای ریاست جمهوری دونالد ترامپ تاخت و تاز او به سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به بهانه آنچه که او بی توجهی آنها به منافع آمریکا خوانده ادامه دارد، حالا یک رسانه از خواست او برای خروج واشنگتن از سازمان جهانی تجارت خبر داد.

پایگاه «آکسیوس» به نقل از منابع مطلع خبر داده که دونالد ترامپ مکرر به مقام‌های کاخ سفید گفته که او خواهان خارج کردن آمریکا از «سازمان تجارت جهانی» است.

ترامپ و سازمان جهانی تجارت

یک منبع مطلع به این رسانه آمریکایی گفته که ترامپ بارها به مشاورانش گفته است که «اصلا نمی‌دانم ما چرا در این (سازمان) هستیم سازمان تجارت جهانی توسط بقیه جهان طراحی شده تا به پر و پای آمریکا بپیچد».

آکسیوس در گزارش خود می‌گوید، بعید است ترامپ شاهد تحقق رویای خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی باشد چرا که این کار باید توسط کنگره این کشور انجام گیرد.

سازمان جهانی تجارت(WTO) که در اول ژانویه ۱۹۹۵ بنیانگذاری شد، یک سازمان بین‌المللی است که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند.

مقر سازمان تجارت جهانی در ژنو، سویس است و  تا سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۶۴ کشور عضو آن شده‌اند.

ترامپ در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ خود و پس از آغاز ریاست جمهوری، بارها از توافق‌ها و نهادهای بین‌المللی از قبیل اتحادیه اروپا به دلیل آنچه که سوءاستفاده از آمریکا و بی توجهی به منافع کارگران آمریکایی خوانده، انتقاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها