وزیر آمریکایی: از سازمان تجارت جهانی خارج نمی‌شویم

وزیر آمریکایی: از سازمان تجارت جهانی خارج نمی‌شویم
شنبه 9 تير 1397 - 01:16

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه اخبار منتشر شده درباره تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از سازمان تجارت جهانی را نادرست خواند.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ابتدا پایگاه خبری آکسیوس (Axios) به نقل از منابعی که در گفتگوها با ترامپ حضور داشته اند مدعی شد ترامپ بارها به مشاوران خود گفته است که مایل است آمریکا از سازمان تجارت جهانی خارج شود. چنین اقدامی می تواند تبعات فاجعه باری برای تجارت جهانی داشته باشد.

استیون منوچین در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ضمن آن که چنین اخباری را جعلی خواند، گفت: اینها گزافه گویی است. رئیس جمهور با ما و با دیگران به صراحت صحبت کرده است. او نگرانی هایی در مورد سازمان تجارت جهانی دارد و فکر می کند برخی ابعاد این سازمان عادلانه نیستند، او معتقد است چین و دیگر کشورها از این سازمان برای بهره برداری های شخصی خود استفاده کرده اند، اما ما همچنان بر تجارت آزاد متمرکز هستیم. این چیزی است که ما می خواهیم و قصد داریم موانع تجاری را از میان برداریم.

به گفته آکسیوس یک منبع که در این رابطه با ترامپ صحبت کرده است، گفت ترامپ بارها به مشاوران خود گفته است من نمی دانم چرا آمریکا عضو سازمان تجارت جهانی است. این سازمان به وسیله دیگر کشورها برای دوشیدن آمریکا طراحی شده است.

سازمان تجارت جهانی با صد و شصت و چهار عضو تنها سازمان بین المللی است که به مقررات حاکم بر نظام تجاری جهانی می پردازد و هدف آن بازکردن فضای تجاری و کاهش موانع تجاری برای منتفع شدن همه کشورها است.

به نوشته آکسیوس، خروج آمریکا از این سازمان نیازمند مجوز کنگره است و به نظر می رسد بعید است ترامپ بتواند قانون گذاران کنگره را راضی به این کار کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها