ترامپ: دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را با پوتین مطرح می‌کنم

ترامپ: دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را با پوتین مطرح می‌کنم
شنبه 9 تير 1397 - 05:39

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه گفت در دیداری که ماه آینده با رئیس‌جمهوری روسیه خواهد داشت موضوع دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا را مطرح خواهد کرد.

 

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه گفت موضوع دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ -که پیروزی خود او را به همراه داشت- را با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه مطرح خواهد کرد.

ترامپ قرار است ماه آینده در «هلسینکی» پایتخت فنلاند با پوتین دیدار کند. او در اظهاراتی مختصر قبل از سوار شدن به هواپیمای شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا در مسیرش برای عزیمت به «نیوجرسی» گفت با پوتین درباره دخالت در انتخابات آمریکا گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا درگیری‌های سوریه و اوکراین را دیگر موضوعاتی عنوان کرد که قصد دارد با پوتین درباره آنها بحث و تبادل نظر کند.

مقام‌های آمریکایی روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا متهم می‌کنند، اما دولت روسیه همواره این اتهام را رد کرده است. ترامپ هم بارها اتهام تبانی کارزار انتخاباتی خود با روسیه برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۶ را رد کرده و آن را هجمه رسانه‌ها دانسته است.

در حال حاضر این موضوع محور اصلی تحقیقات «رابرت مولر»، بازرس ویژه پرونده دخالت کشورهای خارجی در انتخابات آمریکا را تشکیل می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها