دبیرکل نُجَباء: آمریکایی‌ها "آل‌سعود" را نماینده اسلام معرفی می‌کنند تا وهابیت رواج یابد

دبیرکل نُجَباء: آمریکایی‌ها
شنبه 9 تير 1397 - 11:14

شیخ اکرم الکعبی با تصریح به اینکه "بهار عربی" پس از پیروزی مقاومت در میادین مختلف، به "بهار مقاومت" تبدیل شد، از پرسنل "رسانه جنگ" مقاومت خواست که با استفاده از امکانات روزآمد و فعالیت روشنگرانه، انحصار رسانه‌ای دشمن را بشکنند.

العالم _ عراق

دبیرکل نُجَباء در ملاقات با اعضای کادر مرکزی "رسانه جنگ" (الاعلام الحربی) این جنبش، ضمن تمجید از شجاعت، ازجان‌گذشتگی و شیرمردی خبرنگاران جنگی مقاومت، توصیه‌ها و رهنمودهایی ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» با تقسیم‌بندی رسانه‌ها به دو گروه "متعهد" و "منحرف"، از رسانه‌های در خط آمریکا به‌عنوان دشمنان حقیقت یاد کرد که با سوءاستفاده از تسلط خود، هرآنچه را خلاف منافع واشنگتن و متحدانش باشد سانسور می‌کنند.

وی افزود: هر گروهی که به‌دنبال مقابله با ارزش‌ها و اخلاق باشد و به کشتار و وحشت‌پراکنی بپردازد، مورد حمایت مستقیم و غیرمستقیم آمریکا قرار می‌گیرد؛ کمااینکه "جبهه النصره" با وجود مشهور بودن به دروغ‌پراکنی و اتهام‌زنی و تغییر حقیقت، از جانب آنان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

دبیرکل نُجَباء ضمن تأکید بر نقش مثبت پرسنل "اعلام حربی" در تحقق پیروزی‌های مقاومت، از تلاش‌های روشنگرانه ایشان در افشای اخبار دروغ و عملیات روانی دشمن قدردانی کرد.

الکعبی با اشاره به لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ مقاومت در جوامع اسلامی با کمک رسانه جنگ، اضافه کرد: مقاومت، حرکت در مسیر مشروعی است که ائمه (ع) برای ما ترسیم کرده‌اند، لذا اگر بخواهیم فرهنگ مقاومت را نهادینه کنیم، باید پیرو راستین پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام باشیم.

وی "سلاح عقیده" و "سلاح ایمان" را دو رکن تحکیم فرهنگ مقاومت دانست و همراه شدن با پیشرفت پیوسته رسانه و هر پیشرفت دیگری که قدرت انعکاس پیام مقاومت را افزایش دهد، ضروری خواند.

مقام بلندپایه الحشد الشعبی با اشاره به اینکه رسانه به دوربین خلاصه نمی‌شود، افزود: قبلا کانال‌های ماهواره‌ای از طریق خبرپراکنی در سیاست‌ها و تصمیم‌سازی‌های کشورها اثرگذار بودند، ولی امروزه تمرکز در اینترنت از شبکه‌های ماهواره‌ای بیشتر شده است.

شیخ اکرم الکعبی دولت آمریکا را مجموعه‌ای شکل‌گرفته از گروه‌های مافیایی توصیف کرد که با ساختن گروهک‌های تکفیری مثل "داعش"، از سویی بر مشکلات داخلی‌اش سرپوش می‌نهد و از دیگرسو پروژه تروریسم جهانی و تجزیه کشورهای مخالف خود را دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها "آل‌سعود" را ـ که با تانک‌های انگلیسی بر جزیره العرب مسلط شده‌اند ـ نماینده اسلام معرفی می‌کنند تا تفکر وهابیت در کشورهای اسلامی و عربی رواج یابد و در نتیجه، چهره اسلام به‌وسیله مدعیان اسلام تخریب شود.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در ادامه اظهار داشت: نابودی ارزش‌های اخلاقی، مذهبی و سنتی، سرلوحه رسانه‌های آمریکایی است. آن‌ها با استبداد رسانه‌ای و بستن دهان‌ها، اجازه انتشار اخبار مخالف را از دیگران سلب می‌کنند.

الکعبی "احتکار تکنولوژی" را یکی از شیوه‌های تسلط مستکبران بر جهان دانست و خواستار آن شد که فعالان رسانه‌ای مقاومت با حضور موثر و روزآمد در شبکه‌های اجتماعی مانند "فیس‌بوک" این انحصار را بشکنند.

وی در قسمت دیگری از این دیدار صمیمانه، تصریح کرد: "بهار عربی" پس از پیروزی مقاومت در میادین مختلف، به "بهار مقاومت" تبدیل شد. بنابراین نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و ترسیم سیمای حقیقی دشمن، از مهم‌ترین مأموریت‌های پیش روی رسانه جنگ (الاعلام الحربی) در مرحله آینده است.

مقام عالی‌رتبه بسیج مردمی عراق به پرسنل اعلام حربی توصیه کرد که اجازه ندهند سابقه جنایات رژیم بعثی و مقطع تجاوز و طغیان‌گری داعش به فراموشی سپرده شوند؛ زیرا در غیر این‌صورت، بیم آن می‌رود که تاریخ تکرار شود.

پربیننده ترین خبرها