دبيركل حزب وحدت و توسعه ليبي

استعفای وزیر کشور لیبی از ترس افراط گرایان بود

استعفای وزیر کشور لیبی از ترس افراط گرایان بود
چهارشنبه 8 شهريور 1391 - 18:13

لندن (العالم)- دبيركل حزب وحدت و توسعه ليبي گفت استعفاي وزير كشور ليبي به علت انتقادات شديد ازعملكرد نيروهاي امنيتي و متهم شدن آنان به كوتاهي در انجام وظايف خود در قبال تشديد اقدامات خشونت‌بار در ليبي در برهه اخير بوده است.

" مفتاح لملوم" روز شنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: انصراف فوزي عبدالعال وزير كشور ليبي از استعفاي خود هم بعد از آسوده شدن خاطر وي از جانب نخست وزير بود كه انتقادات اعصاي كنگره ملي كل را ناروا خواند.

لملوم با بیان اینکه تشديد اقدامات خشونت بار در ليبي در پي حمله عناصر تندرو به تخريب چندين مقربه تاريخي متعلق به اولياي صالحين در سه شهر ليبي، موجب نگراني اعضاي كنگره ملي ليبي شد و اين مساله باعث شد كه آنان گمان كنند كه اوضاع كشور بار ديگر ناامن شده است، تصريح كرد: اين رويدادها باعث شد كه كنگره ملي ليبي ، عبدالرحيم الكيب نخست وزير فعلي و اسامه الجولي وزير دفاع را در ارتباط با اقدام عناصر سلفي ليبيايي به تخريب مقبره ها در طرابلس پايتخت با استفاده از بمب و بلدوزر و هتك حرمت اين مقبره ها استيضاح كند.

گفتنی است يك روز قبل از آن، سلفي‌هاي شهر زليتن، مقبره شيخ عبدالسلام الأسمر را كه تاريخ آن به قرن نوزدهم باز مي‌گردد، تخريب كردند. در همان زمان، افراط گرايان كتابخانه و دانشگاهي به اسم شيخ الأسمر را به آتش كشيدند.

همچنين به گفته شاهدان، مقبره يكي ديگر از اولياء به نام شيخ أحمد الزروق از سوي عناصر سلفي تخريب شد. با توجه به اين حوادث، مطرح كردن اتهامات و انتقادات در چنين شرايطي، مساله اي كاملاً طبيعي بود.

لملوم در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت،  استعفاي وزير كشور ليبي موجب پيچيده تر شدن وضعيت امنيتي شد و بدين ترتيب مي‌توان گفت كه انصراف وي از استعفا به نفع وضعيت امنيتي بود.

وي در پایان با تاکید بر این موضوع که به نظر مي رسد كه عبدالعال نمي‌خواهد در ارتباط با تخريب مقبره‌هاي اوليا وارد نبرد با تندروها و عناصر مسلح شود، یادآور شد: وزير كشور ليبي مي داند كه تعداد اين افراد زياد است و آنان از نظر تجهيزات، مجهز هستند و از سوي برخي كشورها حمايت مي‌شوند و تعامل با آنان از راه امنيتي اوضاع را بحراني‌تر مي‌كند.

 

Sm-29-18:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها