در دیدار فرستاده ویژه روحانی با وزیر خارجه ونزوئلا مطرح شد؛

ضرورت هماهنگی کشورهای پیشرو در مقابله با سیاست‌های آمریکا/تقبیح سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه واشنگتن

ضرورت هماهنگی کشورهای پیشرو در مقابله با سیاست‌های آمریکا/تقبیح سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه واشنگتن
شنبه 9 تير 1397 - 14:48

فرستاده ویژه رئیس جمهوری ایران در دیدار با وزیر خارجه ونزوئلا بر ضرورت هماهنگی کشورهای پیشرو در مقابله با سیاست‌های آمریکا تأکید کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور کشورمان که به کاراکاس سفر کرده است، با «خورخه آرائاسا» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرمدی در این دیدار با اشاره به مناسبات عالی دو کشور و رایزنی طرفین در خصوص مسائل و موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، ضمن تقبیح سیاست‌های یکجانبه گرایانه دولت آمریکا، پشت کردن این کشور به تعهدات و پیمان‌های مختلف بین‌المللی از جمله خروج از برجام را نشانه‌ای از سیاست‌های سلطه جویانه این کشور و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی خواند و بر لزوم هماهنگی کشورهای پیشرو در مقابله با سیاست‌های آمریکا و همراه کردن سایر کشورها در این مسیر تأکید کرد.

 در این دیدار، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز ضمن حمایت کامل این کشور از دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تمامیت خواهی و سلطه طلبی آمریکا، اظهار داشت: ونزوئلا به طور عینی سیاست‌های ظالمانه آمریکا را تجربه کرده است و از این رو از جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حاکمیت و تمامیت خود در قبال تحریم‌های آمریکا و غرب حمایت می‌کنیم.

 

پربیننده ترین خبرها