همزمان با تصرف چند منطقه از طریق عملیات نظامی؛

گروه‌های مسلح چندین منطقه ریف درعا را بدون درگیری تسلیم ارتش سوریه کردند

گروه‌های مسلح چندین منطقه ریف درعا را بدون درگیری تسلیم ارتش سوریه کردند
شنبه 9 تير 1397 - 16:14

گزارش‌ها حاکی است گروه‌های مسلح شهرک‌هایی در حومه درعا در پی دستیابی به توافق آشتی با دولت سوریه این مناطق را بدون درگیری به ارتش سوریه تحویل دادند.

العالم _ سوریه

در پی حصول توافق آشتی دولت سوریه با گروه‌های مسلح در شهرک‌های «الکرک الشرقی»، «الغاریة الغربیة» و «الغاریة الشرقیة» در حومه جنوب شرقی درعا و تسلیم شدن عناصر مسلح، ارتش سوریه وارد این مناطق شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش کرد که شهرک «داعل» در حومه شمالی درعا (ریف شمالی) نیز به روند آشتی ملی پیوست و افراد مسلح حاضر در آن امروز کار تسلیم سلاح به ارتش سوریه را آغاز کرده‌اند. 

خبرگزاری رویترز امروز شنبه گزارش داده بود، معارضان سوری در حال مذاکره با روسیه درباره توافق صلح در استان جنوب در جنوب سوریه هستند.

رویترز به نقل از یک مقام معارضان سوریه آورد: معارضان،  با افسران روس درباره توافقی وارد مذاکره شده اند که به موجب آن دولت سوریه حاکمیت خود بر مناطق تحت سیطره معارضان مسلح در استان درعا باز پس بگیرد.

این مقام معارض سوری گفت: در همین راستا معارضان کمیته‌ای متشکل از شش نظامی و غیرنظامی تشکیل داده و نشستی مقدماتی در مرزهای اداری السویداء شهر همجوار استان درعا برگزار کردند.

«ابراهیم جباوی»، سخنگوی رسمی جبهه جنوب گفت: این کمیته اولین نشست خود با افسران روس را برگزار کرد و آنها خواسته‌های خود را عنوان کردند و انتظار می‌رود دور دوم این مذاکرات امروز شنبه برگزار شود.

رویترز پیش از این به نقل از یک مقام رسمی اردن گفت: گزارش‌های موثق حاکی از دستیابی به آتش بس در جنوب سوریه است که به آشتی بین معارضان و نیروهای دولتی سوریه منجر می‌شود آن هم به دنبال اینکه درگیری‌های بین دو طرف نگرانی‌هایی را درباره وقوع فاجعه انسانی پدید آورده بود.

ارتش سوریه و متحدانش با آغاز عملیاتی نظامی در جنوب سوریه به پیشروی‌های خود دست یافته و موفق شدند بسیاری از مناطق و شهرک‌های حومه درعا را بازپس بگیرند و به گفته یک مقام معارضان سوری خطوط مقدم نیروهای معارض فروپاشیده است.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش کرد که ارتش سوریه پس از درگیری با گروه‌های مسلح مناطقی به نام «روستای الجیزه» و «السهوه» در ریف شرقی درعا را توانست تحت کنترل خود درآورد. 

خبرگزاری رسمی سوریه همچنین خبر داد که تروریست ها در «درعا البلد» و در روستای النعیمه، دو محله «شمال الخط» و «الکاشف»‌ را هدف خمپاره قرار دادند.

در پی مخالفت گروه‌های مسلح در جنوب سوریه با تسلیم شدن در برابر ارتش و در نتیجه آن، آغاز درگیری‌ها،به گفته فعالان و نهادهای وابسته به سازمان ملل، ده‌ها هزار نفر از ساکنان این منطقه  به سمت مرز با اردن رفته و هزاران نفر دیگر هم به سمت جولان رفتند.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل گفت: شمار آوارگان در جنوب سوریه به بیش از ۱۶۰ هزار نفر در جریان درگیری‌های جاری در این منطقه رسیده است این در حالی است که اسرائیل و اردن که هم اینک پذیرای بیش از ۶۶۶ هزار پناهنده سوری هستند تاکید کردند که هرگز اجازه ورود آوارگان بیشتری را نخواهند داد.

پربیننده ترین خبرها