«حیدر العبادی»: عراق با بقایای داعش مذاکره نخواهد کرد

«حیدر العبادی»: عراق با بقایای داعش مذاکره نخواهد کرد
شنبه 9 تير 1397 - 16:44

نخست‌وزیر عراق با تاکید بر اینکه عناصر داعش در کوه‌ها نیز در امان نخواهند ماند، گفت که بغداد هیچ مذاکره‌ای با این عناصر نخواهد کرد.

العالم - عراق

 «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح با تاکید بر عزم نیروهای امنیتی عراق مبنی بر پیگرد عناصر داعش حتی در کوه‌ها، گفت که هیچ مذاکره‌ای با این گروه تروریستی در میان نیست.

به نوشته پایگاه خبری «الفرات»، وی تاکید کرد که عراق، هسته‌های خاموش تروریسم را حتی در کوه‌ها تعقیب می‌کند و آنها را نابود می‌کند.

العبادی در ادامه همه را به وحدت فراخواند و گفت: هیچ‌کس حق ندارد پس از پیروزی عراق بر کلیه چالشهای فرارو، موفقیت‌های کسب شده را ضایع کند و مرحله آتی، نیازمند اتحاد است. 

وی همچنین درباره ستون پنجم دشمن هشدار داد و گفت که آنها، دستهای دشمنان عراق در خارجند که در داخل کشور فعالیت می‌کنند تا میان شهروندان و مبارزان تفرقه ایجاد کنند.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که کسانی که ثبات عراق را نمی‌خواهند توطئه‌های زیادی علیه نیروهای امنیتی این کشور چیده‌اند. برخی نیز تلاش می‌کنند که از بیگانگان و افرادی خارج از مرزهای کشور کمک بخواهند اما این امر قابل قبول نیست. عراق بهترین نیروها را دارد که می‌توانند از کشورشان دفاع کنند.

وی افزود: نیروهای الحشد الشعبی، عشائر و پیشمرگه در کنار نیروهای امنیتی عراق جنگیده‌اند و مصلحت کشور را بر مصالح شخصی خود ترجیح داده‌اند و این درسی مهم است که رزمندگان عراقی به همه جهانیان داده‌اند.

نخست‌وزیر عراق اواخر سال گذشته میلادی پایان نبرد نظامی با داعش در عراق و شکست این گروه تروریستی را اعلام کرد اما بقایای این گروه تروریستی با فرار از جبهه‌های نبرد با نیروهای مشترک عراقی، و اختفاء در مناطق مرزی و صحرایی، مترصد شدند تا حملات تروریستی پراکنده‌ای را انجام دهند و نیروهای عراقی نیز همچنان در حال انجام عملیات‌های مستمر علیه این عناصرند.

فارس

پربیننده ترین خبرها