کمیسیون حقیقت‌یاب عراق خواستار لغو کامل نتایج انتخابات شد

کمیسیون حقیقت‌یاب عراق خواستار لغو کامل نتایج انتخابات شد
شنبه 9 تير 1397 - 21:09

کمیسیون پارلمانی حقیقت‌یاب پس از بررسی میدانی شکایت‌های مربوط به تقلب در انتخابات پارلمانی این کشور، خواستار لغو کامل نتایج آن شد.

العالم - عراق

 

کمیسیون پارلمانی ویژه بررسی تقلب در انتخابات عراق موسوم به  «کمیسیون حقیقت یاب» اعلام کرد که نتایج انتخابات پارلمانی باید به طور کامل لغو شود.

به گزارش السومریه نیوز، «عادل نوری» رئیس کمیسیون امروز شنبه با تاکید اینکه نتایج انتخابات پارلمانی باید به طور کامل لغو شود، گفت: عاملان تقلب در انتخابات مانع ورود اعضای کیمیسیون به ساختمان کمیته انتخابات می‌شدند، زیرا با کشف حقایق، عرصه بر آنها تنگ شده بود.

رئیس کمیسیون پارلمانی حقیقت‌یاب طی سخنانی در جلسه امروز پارلمان عراق گفت: کمیسیون اطلاعات (مربوط به نتایج انتخابات) را جمع آوری و شکایت‌ها را دریافت کرده است و در حین اجرای تحقیقات میدانی، عرصه بر متقلبان تنگ شد؛ تا حدی که از ورود تیم حقیقت یاب به ساختمان کمیته انتخابات جلوگیری می‌کردند.

او گفت: عاملان تقلب در انتخابات که منجر به آتش سوزی انبارهای حاوی رای مردم در منطقه الرصافه و نابودی دستگاه‌های رای‌گیری و هزاران رای مردم شده بودند، شناسایی شده‌اند.

 کمیته عالی انتخابات عراق نیز امروز اعلام کرد که شمارش دستی آرای انتخابات پارلمانی این کشور از روز سه شنبه آینده آغاز می‌شود.

«لیث جبر حمزه» سخنگوی کمیته عالی انتخابات عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که آغاز شمارش دستی آراء بر اساس توافقات به دست آمده در نشست‌هایی کمیته عالی انتخابات طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (۲۸ تا ۳۰/۶/۲۰۱۸) صورت می‌گیرد.

پربیننده ترین خبرها