عملیات نجات تیم ملی فوتبال تایلند با 10هزار سرباز

عملیات نجات تیم ملی فوتبال تایلند با 10هزار سرباز
يکشنبه 10 تير 1397 - 10:06

دولت تایلند اعلام کرده تاکنون 10 هزار سرباز واحدهای مختلف ارتش را برای نجات جان 13 نفر از اعضای تیم ملی جوانان فوتبال این کشور که در یک غار در شمال بانکوک پایتخت این کشور گرفتار شدند، اعزام کرده است.

العالم ـ آسیا

عملیات امداد و نجات برای یافتن ۱۳ عضو یک تیم فوتبال تایلند که از یک هفته پیش به دلیل وقوع سیلاب در داخل غار the Tham Luang Nang Non در شمال بانکوک پایتخت این کشور گرفتار آمده اند، ادامه دارد.

پس از ورود اعضای تیم ملی فوتبال تایلند به این غار، ورودی های آن به دلیل بالا آمدن سطح آب ناشی از سیلاب های جاری و بارش های تند موسمی بسته شده است.

دوازده پسر نوجوان که بین ۱۱ تا ۱۶ سال سن دارند به همراه مربی ۲۵ ساله‌شان، روز شنبه (2 تیرماه 1397) پس از شدت گرفتن سیلاب ناشی بارش سنگین باران در غار واقع در پارک جنگلی استان شمالی چیانگ رای کشور تایلند گرفتار شدند.

بنابر گزارش بانکوک پست، پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند، و بسیاری از مسئولان ارشد این کشور با حضور درمحل حادثه و غاری که اعضای این تیم در آن گیر افتاده اند، با خانواده های این افراد همدردی کردند.
عملیات نجات جان اعضای تیم فوتبال تایلند نه تنها به یک عملیات گسترده ملی تبدیل شده بلکه گروه هایی از متخصصان کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، چین و استرالیا نیز برای کمک به امدادگران به آنها پیوسته اند.
در یک هفته گذشته غواصان نیروی دریایی کشورهای شرکت کننده در عملیات نجات اقدامات گسترده ای را برای یافتن افراد گمشده و گرفتار در زیر زمین انجام داده اند که تاکنون بی ثمر بوده و هنوز اثری از این افراد به دست نیامده است.
دولت استرالیا نیز شب گذشته اعلام کرد 6 نفر از متخصصان نیروی دریایی این کشور با یک فروند هواپیمای نظامی به تایلند برای شرکت در عملیات نجات اعضای این تیم عزیمت کردند.
مهندسان حاضر در گروه امداد و نجات تاکنون با تجهیزات پیشرفته و دستگاههای پمپ قوی میلیون ها تن آب را از ورودی ها و تونل های تنگ و مارپیچ این غار خارج ساخته اند اما عملیات امداد به دلیل بارش های شدید این منطقه کوهستانی به کندی پیش می رود.
نجات جان اعضای تیم ملی فوتبال تایلند اکنون به یک پروژه ملی برای این کشور تبدیل شده و افکار عمومی در این کشور بسیار ملتهب و متاثر از این حادثه است.
در یک هفته گذشته علاوه بر خانواده های نگران این افراد، گروه های زیادی از مردم این کشور در اطراف غار حضور یافته و با برگزاری مراسم دعا آرزوی رهایی این نوجوانان را دارند.
بالاترین ترند شبکه های اجتماعی نیز در جنوب شرق آسیا متعلق به تایلند و حادثه تیم ملی فوتبال این کشور بوده که حاکی از تاثیر پذیری افکار عمومی منطقه از این موضوع است.

به گفته ماموران گروه امداد و نجات تایلند، این غار حدود ۱۰ کیلومتر طول دارد و به دلیل افزایش سطح آبی که در آن جریان دارد، نجات سانحه دیدگان بسیار دشوار شده است.

این غار همواره در فاصله ماه‌های بارانی ماه مه تا نوامبر به روی بازدیدکنندگان بسته می‌شود و تابلوی راهنمای مقابل این غار نیز هشدار می‌دهد که در ماه های ژوئیه و نوامبر، خطر سیل‌زدگی در آن بسیار بالاست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها