عبدالسلام در گفتگوی اختصاصی با العالم:

امارات دروغ می گوید؛ تجاوزات علیه الحدیده متوقف نشده است

امارات دروغ می گوید؛ تجاوزات علیه الحدیده متوقف نشده است
يکشنبه 10 تير 1397 - 20:16

سخنگوی جنبش انصارالله یمن به ادعای امارات مبنی بر توقف عملیات در الحدیده واکنش نشان داد و هدفش را گمراه کردن افکار عمومی دانست.

العالم _ یمن

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با العالم درباره ادعای امارات مبنی بر توقف عملیات در الحدیده گفت: تجاوزات علیه الحدیده و در امتداد ساحل غربی متوقف نشده است و اعلام آتش بس از سوی امارات دروغ است و این کشور می خواهد اینگونه وانمود کند که از طرح فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن حمایت می کند.

وی افزود: تلاش امارات(مبنی بر توقف عملیات در الحدیده) سرپوشی برای شکست نظامی در ساحل غربی یمن است.

عبدالسلام اعلام کرد: اینکه امارات اعلام کرده است که عملیاتش را در الحدیده متوقف کرده، هدفش گمراه کردن افکار عمومی و مشکوک است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن بیان کرد: با نقش فنی سازمان ملل موافق هستیم اما نظارت آن بر الحدیده را نمی پذیریم.

وی خاطرنشان کرد: مساله واگذاری الحدیده با فرستاده ویژه سازمان ملل هیچگاه مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

شایان ذکر است که انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجه امروز در توئیتی مدعی شده بود که کشورش تصمیم گرفته عملیات نظامی خود را علیه شهر الحدیده واقع در غرب یمن را  به صورت موقت متوقف کند.

وی ادعا کرده بود: این توقف موقت عملیات برای دادن فرصت کافی به مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن برای دستیابی به توافقی مبنی بر عقب نشینی غیر مشروط حوثی ها از شهر الحدیده و بندر آن صورت می گیرد.

این در حالیست که ائتلاف متجاوز عربستان 50 روز به همراه هم پیمانان خود و کمک مستقیم آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای به دست گرفتن کنترل شهر الحدیده و بندر استراتژیک آن که تنها راه ارسال کمک های بشردوستان به یمن محسوب می شود حملات شدیدی را علیه ساکنان این شهر انجام داده اند اما با دفاع جانانه نیروهای یمنی مواجه شدند و شکست مفتضحانه ای خوردند.

پربیننده ترین خبرها