عبدالسلام جابر: شکست های ائتلاف، علت اعلام توقف عملیات از سوی امارات است

عبدالسلام جابر: شکست های ائتلاف، علت اعلام توقف عملیات از سوی امارات است
يکشنبه 10 تير 1397 - 23:24

سخنگوی دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که اعلام توقف عملیات نظامی خصمانه در ساحل غربی از سوی امارات به خاطر شکست های ائتلاف متجاوز و حملات سنگین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی و مردم تهامه و قبایل یمنی علیه ائتلاف متجاوز است.

العالم . يمن

عبدالسلام جابر در گفتگو با خبرگزای رسمی یمن (سبا) گفت: اینگونه اظهارات از سوی مسئولان اماراتی نشان می دهد که آنچه که یمن با آن مواجه است، یک تهاجم خارجی است و طرف های محلی که در این اشغالگری مشارکت کردند، فقط ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت اطماع مهاجمان هستند.

سخنگوی دولت نجات ملی یمن افزود: ائتلاف امریکایی سعودی گمان کرد که به سرعت استان الحدیده را اشغال خواهد کرد و جامعه بین المللی را نیز دچار این توهم کرد که اين عمليات فقط طی چند روز به پایان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد که اما تمام رویاها و ظن و گمانهایش در برابر حملات و ایستادگی قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی نقش بر باد شد. از این رو برای توجیه شکستهای خود به طرح ادعاهایی روی آورد که همه می دانند این ادعاها دروغین و تمسخر آمیز است.

عبدالسلام جابر اظهار داشت: ائتلاف متجاوز پس از آنکه برخی تیپ های نظامی خود را به طور کامل با تمام تجهیزاتشان از دست داد، تلاش می کند تا برای انجام حمله ای جدید علیه الحدیده، نیروهای جدیدی گردآوری کند.

سخنگوی دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: فرصتی که انورقرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه از آن سخن گفت، در واقع فرصتی برای ائتلاف متجاوز است تا صفوف از هم پاشیده خود بر اثر حملات ارتش و کمیته های مردمی را سامان دهد و نیروهای جدیدی برای ادامه عملیات گردآوری کند.

وی با بیان اینکه قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی برای مقابله با هرگونه قمار جدید از سوی ائتلاف متجاوز در آمادگی کامل بسر می برند، از آزادگان یمن خواست تا به حمایت مالی از جبهه ها و ارسال نیرو ادامه دهند زیرا جنگ تا آزادی تمام خاک یمن همچنان ادامه دارد.

210

پربیننده ترین خبرها