آغاز ساخت نیروگاه هسته‌ای مصر در 2020

آغاز ساخت نیروگاه هسته‌ای مصر در 2020
دوشنبه 11 تير 1397 - 03:48

مصر از آغاز ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای خود به کمک روسیه تا دو سال دیگر خبر داده است.

العالم - مصر

 مصر روز یکشنبه اعلام کرد که ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای این کشور که قرار است با کمک روسیه ساخته شود، حداکثر تا دو سال و نیم دیگر آغاز می‌شود.

 به نوشته رویترز، یک سخنگوی وزارت انرژی و برق مصر گفت که این نیروگاه هسته‌ای در «الضبعه» در شمال این کشور  (واقع در استان مطروح) و با ظرفیت تولید ۴۸۰۰ مگاوات برق تا سال ۲۰۲۶ عملیاتی می‌شود.

 بر اساس این گزارش، روسیه و مصر در سال ۲۰۱۵ برای ساخت یک نیروگاه هسته‌ای توافق کردند و قرار شد روسیه برای پوشش هزینه‌های ساخت این نیروگاه به مصر وام دهد.

آنطور که منابع دولتی مصر اعلام کرده‌اند وام اهدایی روسیه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار، ۸۵% ارزش قرارداد کاری، خدمات و حمل و نقل تجهیزات را تامین می‌کند. مصر نیز قرار است ۱۵% باقی مانده مبلغ مالی این پروژه را تامین کند.

منابع رسانه‌ای پیشتر اعلام کرده بودند که شرکت معروف «روس اتم» قصد دارد ساخت پروژه نیروگاه هسته‌ای مصر را اجرا کند.

این در حالی است که بعد از مشکلاتی که در سال ۱۹۸۶ برای روسیه و با انفجار نیروگاه هسته‌ای «چرنوبیل» پیش آمد، قاهره برنامه‌های هسته‌ای خود را متوقف کرد.

انتخاب این منطقه از سوی دولت مصر برای اجرای پروژه هسته‌ای‌ بحث‌هایی را بین مقام‌های این کشور برانگیخته  زیرا منطقه یاد شده از جمله مکان‌های دارای جاذبه‌های گردشگری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها