مذاکره تل آویو با واشنگتن برای به چنگ آوردن میدان نفتی لبنان

مذاکره تل آویو با واشنگتن برای به چنگ آوردن میدان نفتی لبنان
دوشنبه 11 تير 1397 - 11:56

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفته که با مقام های ارشد آمریکا درباره نزاع نفتی این رژیم با لبنان و پرونده انرژی در باریکه غزه گفت و گو کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به نوشته روز دوشنبه روزنامه لبنانی «الاخبار»، «یووال اشتاینتس» در توئیتر خود نوشت، در این نشست که در کاخ سفید برگزار شد، «جرد کوشنر» مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه ترامپ در مذاکرات بین المللی، «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در لبنان و «رون دیرمر» سفیر اسرائیل در واشنگتن نیز حضور داشته اند.
وی البته به جزئیاتی از مباحث مطرح شده در این نشست اشاره ای نکرده است.
به گزارش ایرنا، چند ماه پیش رژیم صهیونیستی مدعی مالکیت بر میدان نهم نفتی و گازی لبنان واقع در دریای مدیترانه شد. ادعایی که لبنان آن را در راستای زیاده خواهی ها و خوی اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست و به شدت با آن مخالفت کرد.
لبنان دارای 10 میدان نفتی و گازی است که اخیرا یک کنسرسیوم بین المللی کار حفر چاه را در یکی از این میدان ها آغاز کرده است.
در پی بروز نزاع نفتی لبنان و رژیم صهیونیستی، آمریکا به دنبال میانجیگری بین دو طرف بوده است. 
پیشتر پیشنهاد واشنگتن در بهره برداری 60 درصدی لبنان در مقابل 40 درصد رژیم صهیونیستی از میدان مورد نزاع دو طرف، با مخالفت آشکار لبنان قرار گرفت.
از سوی دیگر «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان هفته پیش از مخالفت رژیم صهیونیستی با ترسیم مرزهای دریایی با کشورش خبر داد.

میدان گازی سواحل غزه

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که در جلسه مشترک با مقام های آمریکایی درباره وضعیت توسعه چاه گازی در نزدیکی سواحل غزه گفت و گو شده است.
وی همچنین مدعی شد که درباره راه های کاهش بحران انسانی در غزه از جمله ارائه کمک های برقی و آبی به ساکنان این منطقه گفت و گو شده است.
رژیم صهیونیستی حدود 11 سال است که باریکه غزه را زیر محاصره شدید خود قرار داده و این وضعیت مشکلات معیشتی و بهداشتی عدیده ای را برای ساکنان غزه به دنبال داشته است.

پربیننده ترین خبرها