گفت‌وگوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع روسیه درباره ایران

گفت‌وگوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع روسیه درباره ایران
دوشنبه 11 تير 1397 - 12:21

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع روسیه در تماس تلفنی با یکدیگر درباره ایران گفت‌وگو کردند.

العالم- اروپا 

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در یک تماس تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دو طرف در این گفت‌وگو درباره وضعیت سوریه، به‌ویژه تحولات اخیر در جنوب این کشور و ادعای تلاش ایران برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه بحث و رایزنی کرده‌اند.

لیبرمن در این تماس به تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نمای رژیم صهیونیستی درباره حضور نظامی ایران در سوریه، این مسئله و بعلاوه حضور حزب‌الله را برای اسرائیل غیر قابل قبول توصیف کرده و خواستار اقدام فوری برای مقابله با آن شده است.

لیبرمن و شویگو اواخر ماه مه در مسکو با یکدیگر دیدار و به‌ویژه درباره مرزهای جنوبی سوریه و مرزهای شمالی اراضی اشغالی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، مقامات رژیم صهیونیستی در حالی به‌طور مکرر مدعی حضور ایران در سوریه و تلاش جمهوری اسلامی برای تقویت جایگاه خود در این کشور هستند که مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند حضور ایران در سوریه تنها به صورت مستشاری و بنا به درخواست دولت دمشق بوده است.

در همین راستا، نماینده روسیه در سازمان ملل روز پنج‌شنبه حضور ایران در سوریه را مشروع و طبق قوانین بین‌المللی دانست و تصریح کرد: ایران و سوریه دو عضو قانونی سازمان ملل هستند و ایران بنا به درخواست دمشق در سوریه حضور دارد.

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از کشورها در منطقه نقش بی‌ثبات کننده دارند، حضور آمریکا در سوریه را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: ایران مدت‌ها است که تاکید می‌کند برای گفت‌وگو با دیگر کشورهای منطقه آماده است.

میخائیل بوگدانف معاون وزیر امورخارجه روسیه نیز اعلام کرد که تعداد نیروهای ایران در سوریه بسیار محدود و حضور آنها با هدف مبارزه با تروریسم است و موفقیت نمایندگان ایران همچنین به نفع اسرائیل خواهد بود.

همچنین بشار اسد به تازگی در یک مصاحبه تاکید کرد که حضور ایران در سوریه به صورت مستشاری و با درخواست دمشق بوده است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها