نتانیاهو در تلاش برای تصویب لایحه "کشور یهود"

نتانیاهو در تلاش برای تصویب لایحه
دوشنبه 11 تير 1397 - 21:22

بنیامین نتانیاهو با وجود اختلاف زیاد با سایر احزاب رژیم صهیونیستی اعلام کرد: قصد دارد پیش از تعطیلات فصلی دوره جاری کنست (پارلمان این رژیم)، موضوع بحث برانگیز 'کشور یهود' را برای رای گیری مطرح کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش دوشنبه شب پایگاه اینترنتی تایمز اسرائیل، نتانیاهو گفته، "خواهان رأی نهایی بر سر قانونی است که مدت‌ها به تعویق افتاده است." 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرده، می خواهم این لایحه به شکل کنونی تا یک هفته دیگر به تصویب برسد.
لایحه‌ بحث‌برانگیز که روند بررسی آن مدت‌ طولانی به تعویق افتاده، موضوع یهودیت رژیم صهیونیستی را در قانون اساسی به ثبت خواهد رساند، این لایحه در بررسی مقدماتی در اردیبهشت ماه (مه) در کنست رأی مثبت گرفت اما بحث ها درباره رای نهایی به آن همچنان ادامه دارد و به بحثی جدی میان احزاب این رژیم تبدیل شده است.
اگر موضوع یهودی بودن رژیم صهیونیستی در کنست تصویب شود، جزو قوانین اساسی در خواهد آمد و مانند قوانین اساسی، هدایت‌گر سیستم حقوقی این رژیم خواهد بود و تغییر آن دشوارتر از قوانین معمول خواهد بود. این موضوعی است که مخالفان آن هیچگاه با نتانیاهو بر سر آن توافق نداشته اند.
به گزارش ایرنا، قانون مذکور در صورت تصویب، بیت المقدس را به عنوان پایتخت این رژیم صهیونیستی به شمار آورده و زبان عبری را به عنوان زبان رسمی آن می داند؛ با این روند، زبان عربی کمرنگ خواهد شد.
این لایحه چهار سال پیش توسط « آوی دیختر» از اعضای سابق حزب «کادیما» که بعدها به عضویت حزب «لیکود» درآمد؛ ارائه شده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها