تکذیب ارتباط روابط اردن- قطر با روابط دوحه-ریاض

اردن: روابط ما با قطر محکم و رو به جلو است

اردن: روابط ما با قطر محکم و رو به جلو است
سه شنبه 12 تير 1397 - 12:36

یک مقام دولت اردن با تكذیب ضمنی مشروط بودن بهبود روابط کشورش با قطر به بهبود روابط دوحه با ریاض و ابوظبی، اعلام کرد که روابط اردن و قطر محکم و رو به جلو است.

العالم - آسیا

«جمانه غنیمات» وزیر امور اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت اردن گفت که روابط اردن با قطر قوی است و بخوبی پیش می‌رود.

این مقام اردنی گفت: ما در اردن قدردان حمایت‌های قطر از کشورمان از طریق سرمایه‌گذاری و کمک ۵۰۰ میلیون دلاری و نیز ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی برای اردنی‌ها در دوحه، هستیم.

به نوشته روزنامه «الخلیج اونلاین»، غنیمات اظهار داشت که این کمک‌های قطر به اردن در راستای روابط برادرانه بین دو کشور است.

در روزهای گذشته،‌ برخی رسانه‌ها به نقل از یک مقام اردنی بلندپایه گفتند که گرم شدن روابط اردن با قطر منوط به بهبود روابط دوحه با عربستان و امارات است. اکنون سخنگوی دولت اردن با تأکید بر محکم بودن روابط با قطر، این مسئله را رد کرده است. 

 اردن ششم ژوئن سال گذشته (۲۰۱۷) یک روز پس از قطع روابط چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات) با قطر، روابط دیپلماتیک خود با دوحه را کاهش داده بود.

قطر ماه گذشته در پی تشدید تظاهرات‌های مردمی در اردن در اعتراض به بحران اقتصادی و افزایش مالیات بر درآمد، از ارائه بسته کمک‌‌های مالی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به اردن خبر داد که شامل سرمایه‌گذاری و حمایت مالی از پروژه‌های عمرانی و ایجاد فرصت شغلی برای اردنی‌ها در قطر است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها