رونمایی از بسته پیشنهادی اروپا به تهران

رونمایی از بسته پیشنهادی اروپا به تهران
سه شنبه 12 تير 1397 - 18:31

خبرگزاری ایرنا با استناد به سخنان پیشین وزیر امور خارجه کشورمان و همچنین سخنان امروز رییس جمهوری در سوئیس از احتمال ارایه و رونمایی بسته پیشنهادی اروپا به ایران خبر داده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر این گزارش، نخستین جلسه کمیسیون مشترک برجام با حضور وزیران خارجه ایران و آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و چین در حالی روز جمعه این هفته در وین برگزار می شود که قرار است بسته پیشنهادی اروپایی ها برای تضمین منافع اقتصادی ایران ارائه شود  و در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه پیش از این و در حاشیه تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغالزا گفته بود: «نشست وزرای خارجه ایران و کشورهای اروپایی و چین و روسیه در دستور کار قرار دارد و احتمالا بعد از ارائه بسته راهکارهای عملی اروپا برای حفظ منافع برجام برگزار خواهد شد». 
بر این اساس اگرچه هنوز خبری رسمی از ارایه بسته راهکارهای عملی اروپا برای حفظ منافع ایران از برجام منتشر نشده است ولی با استناد به اظهارات وزیر امور خارجه و اظهارات امروز رئیس جمهور احتمالا این بسته به مقامات کشورمان ارائه شده است. 

جمهوری اسلامی ایران به دنبال خروج آمریکا از توافق بین المللی برجام اعلام کرده  که در صورتی در این توافق باقی خواهد ماند که طرف های امضا کننده برجام به تعهدات خود عمل کرده و منافع اقتصادی حاصل از برجام نصیب ایران شود.

این درحالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در آستانه اجرای تحریم های یکجانبه علیه کشورمان، خریداران نفت ایران را تهدید کرده است که با جریمه های مالی مواجه خواهند شد از سوی دیگر واشنگتن از عربستان خواسته که کمبود دو میلیون بشکه ای عرضه نفت ناشی از تحریم ایران را جبران کند.

حالا ایران منتظر دریافت تضمین های عملی از اتجادیه اروپا برای دستیابی به منافع خود در برجام و مقابله با تهدیدهای غیر قانونی و یکجانبه آمریکا است.

پربیننده ترین خبرها