رضوان: حماس با رژیم اشغالگر چه مستقیم و چه غیر مستقیم مذاکراتی نداشته است

رضوان: حماس با رژیم اشغالگر چه مستقیم و چه غیر مستقیم مذاکراتی نداشته است
سه شنبه 12 تير 1397 - 18:59

یکی از رهبران جنبش حماس ادعاهای رئیس کمیته قطر برای بازسازی غزه در خصوص مذاکرات غیر مستقیم این جنبش با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«اسماعیل رضوان»، از رهبران جنش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هرگونه مذاکرات این جنبش با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

او در گفت‌وگو با روزنامه «دنیا الوطن» تصریح کرد که «جنبش حماس با رژیم اشغالگر اسرائیلی چه مستقیم و چه غیر مستقیم مذاکراتی نداشته است».

این اظهارات رضوان بعد از آن صورت گرفت که «محمد العمادی» رئیس کمیته قطر برای بازسازی غزه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد مذاکرات غیرمستقیمی میان حماس و رژیم صهیونیستی برای حصول توافقی درباره اوضاع انسانی نوار غزه در جریان است و این موضوع با آگاهی دولت آمریکا انجام می‌شود.

این مقام قطری به خبرگزاری «شینهوا» چین گفته است که دولت آمریکا اخیرا پیشنهادهایی برای اجرای طرح‌هایی به نفع نوار غزه داده که مربوط به ارائه خدمات اساسی مانند برق، شیرین کردن آب، فرصت‌های شغلی و فعالیت منطقه صنعتی نوار غزه بوده است، این طرح‌ها توسط «جرد کوشنر» داماد و فرستاده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه ارائه شد. 

اسماعیل رضوان در ارتباط با این ادعای قطر تصریح کرد: «هیچ گونه پیشنهاد رسمی از سوی هیچ کسی به جنبش حماس یا "هیأت ملی پایان دادن به محاصره غزه"  در ارتباط با اوضاع انسانی نواز غزه مطرح نشده است».

او با بیان اینکه جنبش حماس هرگز در برابر حل بحران‌های انسانی نوار غزه هزینه‌های سیاسی نداده، افزود: «ما همچنان خواستار پایان دادن به محاصره نوار غره هستیم و این حق طبیعی ماست؛ به ویژه که این محاصره جنایت جنگی علیه انسانیت و ملت فلسطین است».

این مقام حماس اظهار داشت که «ما بر حق مسلم خود در خصوص ضرورت پایان دادن به محاصره ظالمانه و تحمیلی بر غزه تأکید داریم و از تشکیلات خودگردان فلسطین می خواهیم به اقدامات تحمیلی خود بر [غزه] پایان دهد؛ از جمله اقداماتی که در مقابله با طرح آمریکایی «معامله قرن» کمک می‌کند».

منطقه نوار غزه از سال 2007 و به دنبال پیروزی جنبش حماس در انتخابات و شکست جنبش فتح به رهبری «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان در این انتخابات، در محاصره رژیم صهیونیستی با کمک تشکیلات خودگردان قرار دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها