درخواست نتانیاهو از اروپا برای قطع روابط با ایران

درخواست نتانیاهو از اروپا برای قطع روابط با ایران
چهارشنبه 13 تير 1397 - 05:24

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از کشورهای اروپایی خواست تا به حمایت از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا پایان دهند.

العالم - ایران

در ادامه فشارهای صهیونیست‌ها به کشورهای مختلف برای قطع روابط تجاری با ایران، اکنون نخست‌وزیر این رژیم پیکان انتقادات خود را به سمت اروپا گرفت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در همایش روز استقلال آمریکا در سفارتخانه این کشور در قدس اشغالی، از اروپا به خاطر حفظ روابط تجاری و اقتصادی با ایران جهت کم‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا، شدیدا انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه امنیتی دبکا فایل وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو خطاب به اروپایی‌ها گفت: حمایت از رژیمی که تروریسم را علیه شما و بسیاری از دیگر کشورها حمایت می‌کند، قطع کنید. به دلجویی و تسکین دادن به ایران، پایان دهید.

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، گفت: «در زمانی که سران اروپا قصد دیدار با رئیس‌جمهور ایران برای دور زدن تحریم‌های اعمالی آمریکا بر این کشور را داشتند، ایرانی‌ها طرحی برای بمب‌گذاری در خاک این قاره را بررسی می‌کردند».

نتانیاهو چندی پیش در شوی تبلیغاتی جدید، در یک سخنرانی زنده تلویزیونی اسناد، مدارک و لوح‌های فشرده‌ای را نشان داده و مدعی شد بعد از امضای برجام، ایران به صورت مخفیانه بعد نظامی برنامه هسته‌ای خود را حفظ کرده و تلاش داشته به سلاح اتمی برسد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه (18 اردیبهشت) طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفت.  او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، بارها تهدید کرد کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داد. 

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

 

فارس

پربیننده ترین خبرها