درخواست دمشق برای بازگشت شهروندان سوری مقیم خارج به سوریه

درخواست دمشق برای بازگشت شهروندان سوری مقیم خارج به سوریه
چهارشنبه 13 تير 1397 - 09:05

وزارت خارجه سوریه از همه شهروندان سوری که به علت جنگ و حملات تروریستی مجبور به ترک این کشور شدند، خواست که به میهن خود بازگردند.

العالم- سوریه 

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، مناطق زیادی که از خاک این کشور در اشغال تروریست‌ها بود، آزاد شده است.

این منبع با تأکید بر این مسئله، از شهروندان سوری که به علت جنگ و حملات تروریستی مجبور به ترک این کشور شدند، خواست که به کشور خود بازگردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که «دستاوردهای متوالی ارتش و نیروهای مسلح سوریه و آزادسازی مناطق زیادی از لوث تروریسم چه با عملیات نظامی یا مصالحه، سبب شد که بسیاری از کسانی که در داخل سوریه آواره شده بودند، به روستاها و مناطقی که آزاد شد بازگردند».

وی تصریح کرد که «حکومت سوریه مسئول امنیت، سلامت و تأمین نیازهای روزانه شهروندان خود است که رفع این نیازها مستلزم زیرساختها، مدارس و بیمارستان‌هاست».

طبق این گزارش، «نهادهای حقوق بشری و جامعه بین‌الملل مسئولیت دارند که شرایط بازگشت داوطلبانه شهروندان سوری به کشورشان را فراهم کنند».

به گفته این منبع، سوریه از جامعه بین الملل و نهادهای حقوق بشری که مدعی حفظ منفعت ملت سوریه هستند می‌خواهد که تحریم‌ها و اقدامات یک جانبه و غیر قانونی تحمیلی به ملت سوریه را لغو کنند؛ مسئله‌ای که مزید بر علت شد تا مردم سوریه در پی دستیابی به یک زندگی بهتر، کشور خود را ترک کنند.

این منبع در پایان تأکید کرد که «دولت و ملت سوریه دست در دست هم داده است تا آثار این جنگ تروریستی را که ملت سوریه را هدف قرار داد، از بین ببرد و توانمندی‌هایش بیانگر این است که بازسازی این کشور به دست سوریها صورت خواهد گرفت».

پربیننده ترین خبرها