بروکسل: هدف از نشست وین توافق بر سر راه‌هایی برای اجرای برجام است

بروکسل: هدف از نشست وین توافق بر سر راه‌هایی برای اجرای برجام است
چهارشنبه 13 تير 1397 - 18:20

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای روز چهارشنبه اعلام کرد هدف از نشست روز جمعه در وین توافق بر سر راه‌هایی جهت تضمین اجرای توافق هسته‌ای پس از خروج آمریکا از آن است.

العالم - اروپا

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد هدف از نشست روز جمعه وزرای خارجه گروه 1+4 و نماینده این اتحادیه در وین، توافق بر سر راه‌هایی جهت ضمانت ادامه اجرای برجام بعد از خروج آمریکا از آن است. 

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «نشست وزرای خارجه درباره برنامه جامع اقدام مشترک روز 6 جولای 2018 در وین برگزار خواهد شد. ریاست یاین جلسه را فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عهده خواهد داشت و وزرای خارجه چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران در آن حضور خواهند داشت.»

این بیانیه اضافه می‌کند: «هدف از درخواست برای برگزاری این جلسه، توافق بر سر راه‌هایی جهت ادامه اجرای برجام در تمامی جوانب آن، بعد از خروج آمریکا از این توافق است.»

وزرات خارجه چین هم در بیانیه‌ای روز چهارشنبه اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در نشست روز جمعه حضور خواهد داشت.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز 18 اردیبهشت‌ماه اعلام کرد به مشارکت کشورش در توافق هسته‌ای برجام پایان می‌دهد. وی همچنین گفت که تحریم‌های رفع‌شده به موجب برجام علیه ایران در دوره‌های 90 و 180 روزه از سر گرفته خواهند شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها