مقام مغربی: هرگز به هلند اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را نمی‌دهیم

مقام مغربی: هرگز به هلند اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را نمی‌دهیم
چهارشنبه 13 تير 1397 - 20:11

وزیر خارجه مغرب انتقاد هلند از صدور احکام حبس برای معترضان مغربی را دخالت در امور داخلی این کشور خواند و تأکید کرد که هرگز به هلند اجازه دخالت نخواهیم داد.

العالم - مغرب

«ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب گفت که احکام حبس صادره برای معترضان جنبش «الریف» یک موضوع داخلی است و «هرگز به هلند اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را نمی‌دهیم.»

بوریطه افزود که در پی اظهارات یکی از نمایندگان پارلمان درباره بازداشت‌شدگان جنبش «الریف»، رباط سریعا سفیر هلند را احضار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه مغرب همچنین تصریح کرد که در سفر قبلی وزیر خارجه هلند به مغرب وی تأکید کرده که قضیه جنبش الریف یک موضوع داخلی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی مغرب همچنین گفت که موضوع جنبش الریف و احکام صادره علیه معترضان این جنبش کاملا داخلی است همچنانکه ما به احکام صادره در دادگاه‌های هلند احترام می‌گذاریم.

وزیر خارجه هلند در سخنانی در پارلمان این کشور از احکام صادره علیه بازداشت‌شدگان پرونده جنبش «الریف» انتقاد کرده بود.

دادگاه مغرب اخیرا و پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز اعتراضات در منطقه «الریف» واقع در شمال مغرب، «ناصر الزفزافی» رهبر این اعتراضات که به جنبش «الریف» معروف شده است، به 20 سال زندان محکوم کرد.

45 نفر نیز از دیگر اعضای این جنبش به 2 الی 15 سال زندان محکوم شده‌اند. این احکام به صورت غیابی و در نبود متهمان صادر شده‌اند.

جنبش «الریف» پس از سلسه حوادثی که در شهر «الحسیمه» در 26 اکتبر 2016 به وقوع پیوست و منجر به کشته شدن یک فرد ماهی‌فروش شد، شکل گرفت و در چندین شهر نیز تظاهرات گسترده‌ای بر پا شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها