انصارالله یمن: سازمان ملل فهم متفاوتی از بحران یمن دارد

انصارالله یمن: سازمان ملل فهم متفاوتی از بحران یمن دارد
چهارشنبه 13 تير 1397 - 20:02

"عبدالوهاب المحبشی" عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد دیدگاه یمنی ها و سازمان ملل درخصوص بحران یمن متفاوت است.

العالم-یمن

المحبشی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار العالم ضمن اشاره به دیدار "مارتین گریفیتس" نماینده سازمان ملل در امور یمن با "عبدالملک الحوثی" رهبر انصار الله یمن اعلام کرد که تاکنون جزئیات این دیدار منتشر نشده است. اما چنان که از سخنرانی اخیر عبدالملک الحوثی فهمیده می شود آن است که ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان و مشارکت آمریکا خواستار اشغال الحدیده هستند.

وی افزود: ما اعتقاد دایم که مشکلی در فهم بحران یمن بین ما و سازمان ملل وجود دارد. ما به عنوان شهروندان یمنی معتقدیم که جنگ خارجی علیه یمن به راه افتاده که که خارج از تمام مشرروعیتها و قطع نامه های شورای امنیتو معاهده های بین المللی است.اما سازمان ملل این دیدگاه را دارد که یمن شاهد درگیری داخلی است . اما با این وجود اعتقاد داریم که دیدار نماینده سازمان ملل با رهبر انصارالله یمن به تسریع در حل مشکل یمن کمک کند.

"مارتین گریفیتس" نماینده سازمان ملل در امور یمن در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت این کشور اعلام کرد که مذاکراتی با جنبش انصارالله یمن و حزب کنگره ملی این کشور داشته است.

وی تاکید کرد که این دیدار ها بسیار مفید بوده است و پیام های مثبتی را در جریان این مذاکرات دریافت کرده است و انصارالله  یمن و حزب کنگره ملی نظریات ملموسی را درخصوص تحقق صلح و امنیت در یمن ارائه کردند.

گریفتیس همچنین از "عبدالملک الحوثی" رهبر انصارالله یمن به  دلیل تلاشش برای انجام مذاکرات سازنده و حمایت از این مذاکرات، قدردانی کرد.

پربیننده ترین خبرها