افسر سابق ارتش آمریکا:

شلیک به هواپیمای مسافربری ایران عمدی و با هدف تحریک ایران برای جنگ با آمریکا بود

شلیک به هواپیمای مسافربری ایران عمدی و با هدف تحریک ایران برای جنگ با آمریکا بود
پنج‌شنبه 14 تير 1397 - 09:08

اسکات بنت افسر سابق آمریکا گفت: این ادعا که حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران تصادفی بوده است، توهین محض به شعور تک تک کسانی است که در ارتش به ویژه به عنوان افسر خدمت کرده اند.

العالم - ایران / سیاسی

پرس تی وی -- افسر سابق جنگ روانی در ارتش آمریکا تاکید کرد حمله به هواپیمای مسافربری ایران عمدی و با هدف تحریک ایران به جنگ با آمریکا بوده است.

اسکات بنت در سالروز حمله ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران و سرنگونی آن گفت: من قبلا افسر ارتش آمریکا بودم و در پایگاههای هوایی کار می کردم. من همه چیز را درباره هواپیماها و فرستنده های رادیویی و سامانه های پدافند موشکی می دانم. به نظر من این ادعا که حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران تصادفی بوده است ، توهین محض به شعور تک تک کسانی است که در ارتش به ویژه به عنوان افسر خدمت کرده اند.

وی افزود: این رخداد به هیچ وجه تصادفی نبوده است بلکه شلیک به هواپیمای مسافربری ایران اقدامی عمدی بود تا ایران و آمریکا را وارد جنگ کند. این اتفاق درباره ناو یو اس اس لیبرتی هم افتاد. در آن زمان جانسون معاون رئیس جمهور آمریکا و عناصر صهیونیستی اسرائیلی توطئه کردند تا با حمله به این ناو و غرق آن آمریکا به جنگ با مصر تحریک کنند.

این افسر سابق  ارتش آمریکا اظهار داش: بنابراین این ادعا که حمله به هواپیمای ایران تصادفی بوده است، دروغی محض است. در واقع مسئولیت این حمله مستقیما متوجه جورج بوش پدر رئیس جمهور وقت آمریکاست زیرا او فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا بود. در آن زمان جورج بوش دنبال پیروزی مجدد در انتخابات بود و حمله به هواپیمای ایران چند ماه قبل از آن اتفاق افتاد. جورج بوش یک جنگ طلب بود. او به عنوان معاون رئیس جمهور فردی بسیار نامناسب و بسیار بد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: او یکی از بدترین رؤسای جمهور آمریکا بوده است. او مسئول بسیاری از جنگ ها و خونریزی هاست. دست او به بسیاری از جرائم مواد مخدر و جرائم دیگر از جمله مسئله پاناما آلوده است. بنابراین جورج بوش مسئول حمله به هواپیمای مسافربری ایران است. باید توجه داشت مردم آمریکا چنین کارهایی را نمی خواهند.

اسکات بنت خاطرنشان کرد: آنها با تکرار چنین اقداماتی علیه ایران مخالفند. هدف از آن حمله این بود که آمریکا با صدام در جنگ عراق علیه ایران همراهی کند و دوباره ایران را به مستعمره خود تبدیل کند، ایرانی که از کودتای سال 1953 علیه دولت مصدق تا انقلاب تحت استعمار و نفوذ آمریکا قرار داشت. ایران با خویشتنداری زیادی که از خود نشان داد، در دام این توطئه نیفتاد و حتی آمریکا را در عرصه بین المللی برای این جنایتی که مرتکب شد، به دادگاه کشاند. تحقیقات و مدارک نشان داد که کشتی آمریکایی هنگام شلیک به هواپیمای ایران، در آبهای ایران بوده است و در نهایت آمریکا مجبور به پرداخت غرامت شد. به نظر من اکنون ایران باید آمریکا را برای اتهامات بی اساسی که در رابطه با حملات یازدهم سپتامبر علیه ایران مطرح کرده است، به دادگاه بکشاند.

پربیننده ترین خبرها