دعوت رژیم صهیونیستی از ولیعهد سعودی برای حضور در کنست

دعوت رژیم صهیونیستی از ولیعهد سعودی برای حضور در کنست
پنج‌شنبه 14 تير 1397 - 09:47

«یوسی یونا» عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خواست تا با حضور در اسرائیل در کنست سخنرانی کند.

العالم-فلسطین اشغالی

به گزارش بامداد پنجشنبه الجزیره، یوسی یونا خطاب به محمد بن سلمان گفت: زمان آن فرا رسیده است که رهبران عرب گام های شجاعانه ای بردارند.

وی از ولیعهد سعودی خواست تا مانند انور السادات رئیس جمهور فقید مصر با حضور در کنست سخنرانی کند.

این نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: شرایط متشنجی که منطقه در آن قرار دارد، فرصت تاریخی برای باز طراحی خاورمیانه به وجود آورده است.

یوسی یونا از کشورهای به گفته او معتدل عربی خواست تا طرح صلح عربی را برای از سرگیری مذاکرات صلح بار دیگر مطرح کنند.

این در حالی است که روزنامه اسرائیل الیوم هفته گذشته اعلام کرد که مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن طرح موسوم به معامله قرن ترامپ را پذیرفتند.

معامله قرن طرح دولت ترامپ برای حل اختلافات میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است که به طور کامل حق و حقوق فلسطینی ها در آن نادیده گرفته شده است و کاملا در راستای منافع این رژیم قرار دارد. 

این طرح شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی و نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم می شود. 

براساس این طرح، بخش های باقی مانده از کرانه باختری برای تشکیل حکومت خودگردان در اختیار فلسطینی ها قرار خواهد گرفت. همچنین حکومت فلسطینی ها بر غزه و بخشی از شمال سینا به رسمیت شناخته می شود. 

در همین راستا، «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا و «جیسو گرینبلات» نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه 29 خرداد ماه سال جاری طی یک دوره گردی منطقه ای به اردن و فلسطین اشغالی سفر کردند تا در مذاکره با سران عرب مقدمات اجرایی شدن طرح یاده شده را فراهم کنند.

طرح معامله قرن با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده است و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند معامله قرن مانند دیگر توافق نامه های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده است و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال فلسطین بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها