انفجار در بین تظاهرات‌کنندگان شهر «منبج» سوریه با یک کشته

انفجار در بین تظاهرات‌کنندگان شهر «منبج» سوریه با یک کشته
پنج‌شنبه 14 تير 1397 - 15:42

منابع محلی اعلام کردند که امروز پنجشنبه یک بمب در میان تظاهرات‌کنندگان شهر منبج منفجر شده که در پی آن چهار نفر زخمی و کشته شدند.

العالم-سوریه

 منابع محلی از وقوع یک انفجار در شهر «منبج» واقع در استان حلب خبر دادند.

شبکه «کردستان 24» به نقل از این منابع گزارش داد که این انفجار در میان تظاهرات کنندگان معترض به حضور ترکیه در این شهر رخ داده است.

به گزارش این شبکه، در جریان این انفجار که ناشی از انفجار بمب بود، دستکم یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

انفجار مذکور در شهرک «الحیه» از توابع منبج رخ داده است. ساکنان محلی با برگزاری تظاهرات، حضور ترکیه در این منطقه  وتهدیداتش را محکوم کردند.

این انفجار در حالی صورت گرفته که هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

همزمان با این انفجار، گشتیهای ترکیه نیز در اطراف شهر منبج در حال گشت‌زنی هستند.

در همین راستا، مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اواخر خرداد گذشته اعلام کرد که شبه‌نظامیان کُرد حاضر در منبج از 13 تیر ماه خروج از این شهر را آغاز می‌کنند.

چاووش‌اوغلو گفت که نقشه‌راه حاصل شده با آمریکا برای تعیین تکلیف درباره حضور یگان‌های مدافع خلق (YPG) در شمال سوریه، تا کنون با موفقیت اجرا شده و این مسئله یک پیروزی دیپلماتیک برای ترکیه است.

وزارت خارجه سوریه نفوذ نیروهای ترکیه‌ای و آمریکایی به منبج را به شدت محکوم و تأکید کرد که این کشور به هیچ عنوان نمی‌پذیرد که نیروهای ترکیه‌ای و آمریکایی وارد منبج شوند.

سوریه همچنین از جامعه بین‌الملل خواست که این رفتار خصمانه آمریکا و ترکیه را که نقض آشکار اهداف و اصول منشور سازمان ملل است، محکوم کند.

ناظران می‌گویند که «توافق منبج» در واقع خیانت جدید آمریکایی‌ها به کُردهاست؛ چرا که واشنگتن از کُردها در شرق رود فرات حمایت می‌کند و در این توافق، به آنان خیانت کرده و با ترکیه همپیمان شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها