شهرک «صیدا» در 10 کیلومتری شهر درعا آزاد شد

شهرک «صیدا» در 10 کیلومتری شهر درعا آزاد شد
پنج‌شنبه 14 تير 1397 - 17:44

نیروهای ارتش سوریه توانستند، شهرک «صیدا» در 10 کیلومتری شهر درعا را از اشغال تروریست‌های جبهة النصره آزاد کنند.

العالم - سوريه 

در ادامه عملیات نیروهای ارتش سوریه در استان درعا در جنوب این کشور، این نیروها توانستند شهرک «صیدا» در شرق درعا را آزاد کنند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیروهای ارتش، حملات و ضربات شدیدی علیه مقر تروریست‌ها که وابسته به «جبهة النصره» هستند، وارد کرده‌ و پیش از ظهر امروز به وقت محلی توانستند وارد شهرک شوند. در این حین بسیاری از تروریست‌های باقی مانده به سمت شهرک «الطیبه» فرار کرده‌اند و مقر آن‌ها در این شهر نیز آماج حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه است.

همچنین نیروهای مهندسی به کار پاکسازی و مین‌زدای از شهرک مشغول هستند تا شرایط را برای بازگشت اهالی به خانه‌هایشان مهیا کنند.

شهرک «صیدا» در 10 کیلومتری شرق درعا قرار دارد و از مهم‌ترین مراکز تروریست‌ها به شمار می‌رفت که با آزادی این شهرک، ارتش سوریه توانسته گام بلندی برای پاکسازی شرق استان درعا بردارد.

در همین حال در جنوب استان درعا نیز عملیات نیروهای سوری بر روی منطقه «گمرک قدیم» متمرکز است؛ منطقه‌ای که تروریست‌ها با استفاده از توپخانه مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهند.

عملیات ارتس شوریه در استان درعا از یک تیر گذشته، آغاز شده است و نکته قابل توجه همراهی مردمی منطقه با نیروهای ارتش برای آزادی شهرها و شهرک‌هایشان است.

چندی پیش نیز افراد مسلح حاضر در شهرک «داعل» در ریف شمالی استان درعا واقع در جنوب سوریه با ارتش این کشور مصالحه کردند و به گفته منابع خبری پس از اینکه زندگی عادی در «داعل» جریان یافته بیش از 30 هزار نفر از ساکنان این شهرک که به خاطر اقدامات تروریست‌ها فراری شده بودند، به منازل خود بازگشته‌اند.

پربیننده ترین خبرها