در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام در اروپا؛

بعیدی نژاد: بسته پیشنهادی اروپا باید بتواند منافع ایران را تضمین کند

بعیدی نژاد: بسته پیشنهادی اروپا باید بتواند منافع ایران را تضمین کند
پنج‌شنبه 14 تير 1397 - 21:11

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: آزمون واقعی کشورهای اروپایی در قبال برجام ، بسته پیشنهادی است که بتواند متضمن منافع کشورمان باشد.

العالم - ایران / سیاسی

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی گفت: انتظار می رود در نشستی که جمعه (فردا) برگزار می شود کشورهای اروپایی بسته پیشنهادی خود را به گونه ای که تضمین کننده منافع جمهوری اسلامی ایران از برجام بدون حضور امریکا باشد ارائه کنند .

حمید بعیدی نژاد در مصاحبه با صدا وسیما در لندن تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را به روشنی به طرف اروپایی اعلام کرده است و ما انتظار داریم با شندین مواضع جدی ایران، کشورهای اروپایی بسته پیشنهادی خود را به نحوی تنظیم کرده باشند که بتواند منافع ایران را تضمین کند.

سفیر کشورمان در انگیس گفت: اگر کشورهای اروپایی بتوانند زمینه اجرای مطلوب برجام و تضمین منافع ایران را فراهم کنند ما می توانیم شاهد این باشیم که کشورهای اروپایی مستقل از امریکا در خصوص اجرای برجام تصمیم بگیرند و اجرای برجام را بدون امریکا تضمین کنند که در این صورت به طور طبیعی فرصتی فراهم خواهد شد که برجام بتواند منهای امریکا ادامه یابد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران افزود: پس از ارائه رسمی بسته پیشنهادی اروپا می توان آن را از جهت تضمین کننده بودن منافع ایران ارزیابی کرد.

بعیدی نژاد درباره دیدگاههای طرف اروپایی به ویژه انگلیس که همواره در سیاست خارجی مواضع مشترک با امریکا داشته است درباره ادامه حیات برجام گفت: انگلیسی ها هم که رابطه راهبردی و نزدیک با امریکا داشته اند درباره برجام همواره و در بالاترین سطح ممکن موضع امریکا و ترامپ را غیر سازنده و مخرب توصیف کردند.

وی افزود: انگلیس درباره برجام همواره موضعی مستمر و اصولی گرفته است که آن همراهی نکردن با امریکا در کنار گذاشته برجام است.

رئیس تیم کارشناسی ایران در مذاکرات هسته ای گفت: دولت انگلیس حفظ برجام را از اهداف راهبردی خود و کشورهای اروپایی اعلام کرده است و اکنون مسئله این است که آیا انها این امکان را دارند که انتظار مشروع جمهوری اسلامی ایران را برای تضمین اجرای برجام برآورده کنند.

سفیر کشورمان در انگلیس افزود: چیزی که آزمون واقعی کشورهای اروپایی از جمله دولت انگلیس در قبال برجام محسوب می شود بسته پیشنهادی است که بتواند متضمن منافع کشورمان باشد.

پربیننده ترین خبرها