ترکیه از ارسال اسامی معارضان برای حضور در کمیته قانون اساسی سوریه خبر داد

ترکیه از ارسال اسامی معارضان برای حضور در کمیته قانون اساسی سوریه خبر داد
جمعه 15 تير 1397 - 08:28

طبق اعلام سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، در هماهنگی و همکاری با آنکارا لیست ۵۰ نفره از معارضان برای حضور در کمیته قانون اساسی سوریه به نماینده سازمان ملل در امور سوریه ارسال شد.

العالم - ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در نشستی خبری از معرفی لیست ۵۰ نفره نمایندگان معارضان برای حضور در کمیته قانون اساسی سوریه خبر داد.

طبق اعلام وزارت خارجه ترکیه، «کمیسیون مذاکرات سوریه» وابسته به معارضان سوری در هماهنگی و همکاری با ترکیه، لیستی از نمایندگان معارضان برای حضور در کمیته قانون اساسی سوریه به نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «هامی آکسوی»  ضمن اعلام این خبر اعلام کرد که «ترکیه رسما در یک نامه به استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تایید کرده که از لیست ارائه شده کمیسیون مذاکرات سوریه حمایت می‌کند».

به گفته این مقام ترکیه‌ای، به دنبال نشست ۳۰ ژانویه «کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه» و تاکید آن بر ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه، سه کشور ترکیه، روسیه و ایران به عنوان ضامن مذاکرات آستانه برای اجرای توافقات این کنگره در حال همکاری با دی میستورا هستند.

وی افزود: «گفت‌و‌گوها بین کشورهای ضامن مذاکرات آستانه و نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه درباره کمیته قانون اساسی در هفته‌های آینده در ژنو ادامه خواهد یافت».

چند روز قبل بود که نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از ارسال اسامی نمایندگان دولت سوریه برای کمیته مذکور خبر داده بود.

او گفته بود: «دولت سوریه اسامی نمایندگان خود در کمیته قانون اساسی را معرفی کرده است و روسیه و ایران نیز در این زمینه همکاری دارند»

پربیننده ترین خبرها