توقف موقت حکم تخریب منطقه «خان الاحمر» در شرق قدس

توقف موقت حکم تخریب منطقه «خان الاحمر» در شرق قدس
جمعه 15 تير 1397 - 11:01

وکیل «شورای مقاومت در برابر دیوار و شهرک سازی» موفق به توقف موقت تخریب مجتمع بادیه نشین "خان الاحمر" در شرق قدس تا زمان رسیدگی به درخواست اهالی  در این باره شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به نوشته روسیا الیوم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم تخریب مجتمع خان الاحمر را تا زمان رسیدگی به درخواست اهالی متوقف کرده است.

گفتنی است روز چهارشنبه گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان سرکوب اعتراض اهالی این منطقه و فعالان و حامیان خارجی آنها، 35 فلسطینی را مجروح کرد.

بلدوزرهای اسرائیلی از صبح چهارشنبه شروع به باز کردن راهی بین خیابان اصلی و منطقه خان الاحمر کرده اند و موانع آهنی چسبیده به این خیابان را برداشته اند تا مسیر حمل و نقل خودروهای سنگین و تجهیزات خود را برای ورود به منطقه و تخریب آن باز کنند.

گفتنی است خاستگاه اصلی اهالی خان الاحمر، صحرای نقب است؛ آنها در سال 1953 پس از آنکه توسط مقامات رژیم اسرائیل از این منطقه کوچانده شدند، در منطقه بادیه القدس اسکان داده شدند. خان الاحمر به دلیل سیاست های ظالمانه این رژیم و تلاش آن برای کوچ اجباری مجدد اهالی، از هر گونه خدمات اساسی مثل برق، آب و شبکه های ارتباطی و جاده محروم است.

رژیم صهیونیستی می کوشد اهالی مناطق بدوی نشین در شرق قدس را برای اجرای طرح شهرک سازی موسوم به (E1) از این منطقه بیرون کند.

زمین این منطقه که ساکنان بادیه نشین را در خود جای داده است و در اسناد شهری به نام اهالی شهرک فلسطینی "عناتا" ثبت شده است. این مجتمع 181 نفر سکنه دارد که بیش از نیمی از آن کودک هستند.

208

پربیننده ترین خبرها