الحوثی: ائتلاف متجاوز دنبال مختل کردن مأموریت فرستاده سازمان ملل است

الحوثی: ائتلاف متجاوز دنبال مختل کردن مأموریت فرستاده سازمان ملل است
جمعه 15 تير 1397 - 11:55

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اعلام کرد ، ائتلاف عربی می‌خواهد در مسیر فرستاده سازمان ملل سنگ‌اندازی کند و مسیری برای راه‌حل سیاسی جز اعمال فشار به این ائتلاف نیست.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی دنبال سنگ‌اندازی در مأموریت «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن است.

الحوثی در صفحه توییتر خود نوشت: مسیری برای راه‌حل سیاسی جز اعمال فشار جامعه بین‌المللی بر ناپختگان در فرماندهی ائتلاف آمریکایی-سعودی و متحدان آن وجود ندارد؛ ملت (یمن) به اذن خدا قادر به مقابله در تمامی زمینه‌هاست.

وی ادامه داد: ما موافق با بازگشت بر سر میز مذاکره، تشکیل کمیته آشتی، برگزاری انتخابات، تضمین‌های بین‌المللی برای بازسازی، ممانعت از تجاوز کشورهای بیگانه به یمن، اعلام عفو عمومی، آزادی بازداشت‌شدگان طرفین و برگزاری همه‌پرسی برای پرونده‌های مورد اختلاف هستیم.

مارتین گریفیتس در دور جدید سفرش به یمن برای پیشبرد روند مذاکرات صلح در این کشور، دوشنبه هفته جاری وارد صنعاء پایتخت این کشور شد تا با مقامات انصارالله درباره صلح و مسئله نبرد جاری در استان «الحدیدة» گفت‌وگو کند.

گریفیتس پس از دیدار با مقامات انصارالله گفت: من به طور ویژه از «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله به دلیل حمایت‌ و دیدارهای مفیدی که با یکدیگر انجام دادیم؛ تقدیر می‌کنم.

فرستاده سازمان ملل پس از دیدار مذکور در پیامی به شورای امنیت گفت که در خصوص نحوه اداره بندر الحدیده با انصارالله یمن به توافق رسیده، وی در ادمه اعلام کرد سازمان ملل در اداره بندر الحدیده نقش خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها