اعلام فراخوان عمومی در حمایت از خان الاحمر در قدس + ویدیو

جمعه 15 تير 1397 - 13:57

گروه های فلسطینی از مردم خواستند فعالیت های امروز جمعه با شعار "همه با هم برای براندازی قرارداد معامله قرن" را به منطقه خان الاحمر در شرق قدس منتقل کنند. آنها برای جلوگیری از تخریب این منطقه توسط رژیم صهیونیستی فراخوان عمومی دادند. رژیم صهیونیستی این منطقه را منطقه بسته نظامی اعلام کرده و حتی از ورود دیپلمات های اروپایی به این منطقه جلوگیری کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

با اینکه رژیم صهیونیستی این منطقه را منطقه بسته نظامی اعلام کرده است اما نیروهای مقاومت و گروه های ملی و اسلامی، فلسطینی ها را دعوت به اعلام همبستگی با اهالی این منطقه و جلوگیری از تخریب این منطقه و کوچاندن اهالی آن در راستای اجرای قرارداد اخیر ترامپ، کردند.

عادل ابو زید، دبیر کل جنبش فتح در قدس به شبکه خبری العالم گفت: ما ملت فلسطین با خدا عهد بسته ایم که در خط مقدم دفاع از این سرزمین مبارک و مقدسات آن باشیم. ما از شرف و کرامت امت عربی و اسلامی دفاع می کنیم، ما را تنها نگذارید.

استقامت و مقاومت مردم، رژیم اشغالگر را مجبور کرد تخریب منطقه خان الاحمر را متوقف کرد و حتی مجبور شد به درخواست و اعتراض های مردم رسیدگی کند. این در حالی است که پیش از این بلدوزرهای این رژیم 40 خانه و یک آغل گوسفندان را در روستای ابو نوار در شرق قدس تخریب کرده بودند و نظامیان این رژیم به ده ها تن از شهروندان و کسانی که برای اعلام همبستگی با مردم این منطقه تجمع کرده بودند، حمله کرده و شماری از آنها را دستگیر کردند.

یک شهروند فلسطینی به شبکه خبری العالم گفت: هر جنایتی که علیه این منطقه صورت گیرد، جنایت جنگی است و پاسخ ما به این جنایت این است که ما خانه هایمان را دوباره می سازیم و این منطقه را ترک نخواهیم کرد.

علاوه بر اهالی، دیپلمات های اروپایی هم برای اعلام همبستگی، راهی این مجتمع شده و تأکید کردند که تخریب این منطقه نقض صریح توافقنامه چهارم ژنو است. با این حال نظامیان اشغالگر مانع رسیدن و ورود آنها به خان الاحمر شده و مدعی شدند که این منطقه منطقه بسته نظامی است.

از سوی دیگر مقامات سازمان ملل هم درباره تخریب مناطق مسکونی فلسطینی ها در مرکز کرانه باختری ابراز نگرانی کردند.

کارشناسان معتقدند این رژیم با این طرح منطقه بادیه نشین نزدیک قدس را به مجموعه شهرک های "معالی ادومیم" ضمیمه می کند. در حالی که هدف اصلی از این عملیات جدا کردن قدس و تقسیم کرانه باختری به دو نیم است و به این ترتیب ایجاد حکومت فلسطینی قابل دوام و بقا غیر ممکن می شود.

208

پربیننده ترین خبرها