مشارکت گسترده در پانزدهمین راهپیمایی بازگشت/ یک شهید و 396 زخمی براثر تیراندازی نظامیان صهیونیست

مشارکت گسترده در پانزدهمین راهپیمایی بازگشت/ یک شهید و 396 زخمی براثر تیراندازی نظامیان صهیونیست
جمعه 15 تير 1397 - 21:10

خبرنگار شبکه خبری العالم گزارشی از راهپیمایی بازگشت امروز تحت عنوان "متحد جهت ساقط کردن قرارداد ترامپ و شکستن محاصره" در نوار غزه منتشر نمود.

العالم فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم تصریح کرد؛ «محمد جمال عليان ابو حليمة» جوان 22 ساله فلسطینی  به ضرب گلوله ارتش صهیونیستی در شرق نوار غزه به شهادت رسید، متجاوزین قفسه سینه این شهید را هدف گرفته بودند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد؛ 396 فلسطینی در درگیری با نیروهای متجاوز صهیونیستی  مجروح شدند، نظامیان صهیونیست مشابه هفته های گذشته از گازهای اشک آور و گلوله های پلاستیکی و جنگی برای مقابله با فلسطینیان استفاده کردند.

در میان مجروحین گروه های خبری و پزشکی نیز مشاهده می شود.

جوانان فلسطینی به طرف اراضی اشغالی شرق غزه بادبادک های آتشین فرستادند که آتش سوزی در  مناطق مختلف آن را به همراه داشت.

هیات ملی عالی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره با انتشار بیانیه اعلام نمود که مردم فلسطین با تلاش آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم های عربی که اقدام به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی نموده اند مخالفند و قدس را پایتخت ابدی فلسطین می دانند. 

محمود العالول معاون رییس جنبش فتح در حاشیه راهپیمایی بازگشت گفت که ما با شهرک سازی و قرارداد ترامپ که هدفش تصفیه مساله فلسطین و تحقق خواسته های رژیم صهیونیستی است و به حقوق مشروع مردم فلسطین مانند حق تعیین سرنوشت، بی توجه است، مخالفیم.     

عبد اللطیف القانوع سخنگوی "حماس" نیز گفت که ادامه راهپیمایی های مردم فلسطین تحکیم موضع ثابت ملی برای ساقط نمودن قرارداد ترامپ و شکستن محاصره غزه است که می بایست سبب همراه نمودن تشکیلات فلسطین با مردم، رفع تحریم و تسریع تحقق آشتی ملی شود.   

از آغاز راهپیمایی بازگشت تا زمان حاضر 145 فلسطینی شهید شدند که 17 نفر آنان کودک بودند و 15500 نفر زخمی شدند که شرایط صدها نفرشان وخیم است.

206    

پربیننده ترین خبرها