صعود انگلیس به نیمه نهایی جام جهانی بعد از 28 سال

صعود انگلیس به نیمه نهایی جام جهانی بعد از 28 سال
شنبه 16 تير 1397 - 20:30

دو تیم انگلیس و سوئد در دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری دو بر صفر انگلیس به پایان رسید.

العالم _ ورزشی

انگلیس ۱ - ۰ سوئد 

داور: بیورن کوئیپرس (هلند)

ورزشگاه: سامارا

گل: هری مک گوایر (۳۱) انگلیس - سباستین لارسن (سوئد)

کارت زرد: مک گوایر (انگلیس)

کارت قرمز : -

ترکیب انگلیس:  جوردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، هری مک گوایر، کیران تریپییر، اشلی یانگ، جسی لینگارد، جوردن هندرسون، دله الی، هری کین و رحیم استرلینگ

ترکیب سوئد: اولسن، ویکتور لیندلوف، گرانکوئیست، آگوستینسن، کرافت، سباستین لارسن، اکدال، فورسبرگ، کلاسن، مارکوس برگ و تویوونن

در ادامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی دو تیم انگلیس و سوئد در سامارا برابر هم به میدان رفتند که گزارش زنده این دیدار را در زیر می‌خوانیم:

نیمه اول

 بازی با سوت داور هلندی شروع شد و دو تیم تلاششان را برای باز کردن دروازه هم آغاز کردند. هر دو تیم تاکنون در حال محک زدن یکدیگر هستند.

دقیقه ۱۲: ضربه کلاسن با اختلاف کمی از بالای دروازه پیکفورد به بیرون رفت و راهی به دروازه سه شیر پیدا نکرد. این موقعیت را می توان اولین خطر نسبتا جدی بازی محاسبه کرد.

دقیقه ۱۹: حرکت زیبای رحیم استرلینگ، باعث شد تا توپ در اختیار هری کین قرار گیرد و شوت او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱: هری مک گوایر موفق شد با ضربه سر دروازه سوئد را باز کند. او کرنر ارسالی اشلی یانگ را وارد دروازه سوئد کرد.

دقیقه ۴۴: رحیم استرلینگ یک موقعیت خوب گلزنی که مشکوک به آفساید بود را از دست داد و نتوانست دروازه سوئد را باز کند. یک دقیقه بعد باز هم استرلینگ نتوانست از یک موقعیت طلایی دیگر استفاده کند.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر انگلیس به پایان برسد.

نیمه دوم 

نیمه دوم این دیدار با سوت داور هلندی آغاز شد و سوئد ۴۵ دقیقه برای ماندن در این جام فرصت دارد.

دقیقه ۴۸: ضربه سر مارکوس برگ را پیکفورد با درخشش خوب خود بیرون کشید.

دقیقه ۵۴: مک گوایر که ضربات سر را به خوبی زده است باز هم برای استرلینگ یک توپ دیگر را آماده کرد که با دخالت مدافعان سوئد این موقعیت نیز از دست رفت.

دقیقه ۵۷: دله الی موفق شد با ضربه سر روی ارسال لینگارد دروازه سوئد را باز کند و اولین گل خود را در جام جهانی ثبت کند. 

دقیقه ۷۰: مارکوس برگ باز هم برابر پیکفورد ناکام بود و نتوانست دروازه این تیم را باز کند. 

در نهایت تیم ملی انگلیس توانست با همان دو گل ، سوئد را شکست دهد و بعد از ۲۸ سال به جمع چهار تیم نخست جام جهانی راه یابد. انگلیس آخرین بار در سال ۱۹۹۰ توانسته بود به نیمه نهایی جام جهانی راه یابد که با دو شکست برابر آلمان در ضربات پنالتی و ایتالیا، در رده چهارم قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها