قطع پروازهای شرکت هواپیمایی هلند به ایران!

قطع پروازهای شرکت هواپیمایی هلند به ایران!
شنبه 16 تير 1397 - 21:24

یک شرکت هوایی هلندی یک روز پس از انتشار خبر اخراج دیپلمات‌های ایرانی از آمستردام و ساعاتی پس از احضار سفیر هلند به وزارت خارجه جمهوری اسلامی، از قطع قریب‌الوقوع پرواز تهران-آمستردام خبر داد.

العالم _ اروپا

شرکت هوایی KLM هلند اعلام کرد که از ۲۴ سپتامبر (۲ مهر ماه) سال جاری، پرواز تهران-آمستردام را به دلیل «اقتصادی نبودن» لغو می‌کند.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که سرویس اطلاعاتی هلند از اخراج ۲ کارمند سفارت ایران خبر داد؛ دلیل این اخراج اعلام نشد اما سفیر هلند امروز در اعتراض به همین ماجرا، به وزارت خارجه جمهوری اسلامی احضار شد.

KLM اعلام کرده که به دلیل منفی بودن برآیند مالی ایجاد خط پروازی میان تهران و آمستردام، تصمیم گرفته که آخرین پرواز این خط ۳۱ شهریور از تهران بلند شود و ۱ مهر در هلند بر زمین بنشیند. از ۲ مهر این خط هوایی تعطیل است.

این شرکت هلندی اعلام کرده که برای خریداران بلیط‌های ۲ مهر به بعد این شرکت، یا پرواز جایگزین در یک شرکت هوایی دیگر و یا جبران خسارت مالی در نظر گرفته شده است.

شرکت هما البته هنوز پرواز مستقیم از تهران به آمستردام دارد.

آنطور که «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی در خرداد ماه سال 1395 گفته بود، یکی از دستاوردهای برجام، بازگشت شرکت‌های هوایی بین‌المللی به ایران بود. دستاورد هوایی دیگر توافق هسته‌ای، مذاکره با ایرباس و بوئینگ برای خرید هواپیما بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها