گاز ايران در سال 2014 به پاكستان مي رسد

گاز ايران در سال 2014 به پاكستان مي رسد
جمعه 10 شهريور 1391 - 13:22

تهران(العالم)- وزير نفت جمهوري اسلامي ايران با بيان اين كه گفت وگوهاي متعددي در زمينه انرژي، سرمايه گذاري و طرح هاي مشترك در حاشيه كنفرانس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد انجام شده است، گفت: گاز ايران در مارس 2014 ميلادي به پاكستان خواهد رسيد.

رستم قاسمي روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: كنفرانس جنبش عدم تعهد، فرصتي بزرگ براي ايران و همه كشورهاي شركت كننده به ويژه كشورهاي همجوار و نزديك مانند پاكستان و هند ايجاد كرد لذا افق جديدي از همكاري با بسياري از كشورهاي مزبور كه برخي عضو اوپك هستند، ايجاد شده است.
   
قاسمي خاطر نشان كرد: بازار نفت، بازاري باز و بر اساس تقاضا است، لذا وجود يا نبود نفت ايران، بازارهاي اقتصادي را تحت تاثير قرار داده و مشكلات زيادي براي بسياري از مشتريان ايجاد كرده است كه به خريد نفت ايران نيازمند هستند.
 
وي گفت: بخش هاي مربوط به ايران در زمينه صدور گاز به پاكستان انجام شده و در حاشيه كنفرانس تهران، با طرف پاكستاني درباره احداث خط لوله گاز در خاك آن كشور گفت وگو شد.

به گفته وزير نفت، مهمترين رويداد كنفرانس تهران، حضور گسترده مقامات كشورهاي عضو جنبش بود كه غرب انتظار آن را نداشت.

وي افزود: اين حضور گسترده جايگاه و نقش ايران به عنوان بازيگر اصلي در منطقه و جهان به ويژه در بازار نفت و بازارهاي اقتصادي را نشان داد و حتي اروپايي ها اعتراف كردند كه ايران داراي دوستان و همپيمانان زيادي در منطقه و جهان به ويژه در زمينه انرژي است. 
AM - 31 - 15:29

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها