منافع رژیم صهیونیستی در حمله سعودی به یمن + فیلم

يکشنبه 17 تير 1397 - 16:43

منابع آگاه در کنگره آمریکا گفتند که عربستان از رژیم صهیونیستی سلاح های ممنوعه دریافت کرده و آنها را در حمله به یمن مورد استفاده قرار داد.

العالم - یمن

گزارش ها حکایت از آن دارند که هدف از این همکاری بین دو طرف، تأمین منافع رژیم صهیونیستی شامل کنترل روزنه های امنیتی به خصوص در دریای سرخ و تنگه باب المندب است.

از زمان آغاز تجاوز عربستان به یمن روشن بود که اهداف و پیشینه ها فراتر از اصرار عربستان بر کشتار غیر نظامیان و تخریب زیرساخت های این کشور است؛ در واقع آن سوی اهداف اعلام شده عربستان، استراتژی هایی مربوط به رژیم صهیونیستی است که دامنه فراگیری آن از جنوب دریای سرخ تا شمال دریای مدیترانه است.

و به گفته پایگاه اطلاع رسانی "خلیج فارس آنلاین"، این چنین گریزی از مداخله این رژیم در تجاوز به یمن در کنار نیروهای متجاوز ولو با استفاده از سلاح های ممنوعه نبود.

این سایت به نقل از منابع نزدیک به کمیسیون جاسوسی در کنگره آمریکا می نویسد عربستان از سلاح های ممنوعه در سطح بین الملل استفاده می کند و این سلاح ها را از رژیم صهیونیستی به دست آورده است؛ این رژیم عربستان را به بمب ها و موشک های ممنوعه مجهز کرده است و عربستان این بمب و موشک ها را در یمن استفاده می کند.

گزارش های قبلی، حضور دو مستشار نظامی اسرائیلی را در پایگاه "خمیس مشیط" عربستان تأیید کرده بودند. همچنین یک پل هوایی بین این پایگاه و رژیم صهیونیستی برقرار شده بود که از طریق آن سلاح و بمب های ممنوعه نظیر آنچه که سه سال پیش در منطقه "فج عطان" نزدیک صنعا استفاده شده بود.

هدف دیگر دخالت رژیم صهیونیستی در تجاوز به یمن، اعمال سلطه اقتصادی، نظامی و استراتژیک بر گذرگاه های امنیتی به خصوص تنگه باب المندب بود.

استراتژی رژیم اسرائیل در تعامل با شرکای جدیدش از جزیره "سقطری" شروع می شود. امارات نیروهای خود را در این جزیره مستقر کرده است و این حرکت از نظر اهالی جزیره اشغال نظامی است.

همه اینها در نهایت در جهت منافع رژیم صهیونیستی رقم می خورند؛ این رژیم در دو جزیره تیران و صنافیر که از سوی مصر به عربستان اهدا شدند منافع خود را دنبال می کند. گزارش ها حکایت از آن دارند که رژیم صهیونیستی تلاش می کند کانالی را از مبدأ این دو جزیره به سمت شمال تا دریای مدیترانه حفر کرده و در نهایت اهمیت کانال سوئز را از بین ببرد.

مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی بر ضرورت اجرای این استراتژی تأکید دارد به خصوص که هر نوع شکستی در تجاوز ائتلاف سعودی به یمن معنای شکست رژیم صهیونیستی است. این مرکز بر همین اساس خواستار ادامه حمایت این رژیم از ائتلاف سعودی است.

به این ترتیب در سایه همگرایی بی سابقه بین عربستان و رژیم اشغالگر که اخیرا علنی شده است، تجاوز ائتلاف سعودی به یمن به ابزاری برای تحقق منافع "اسرائیل" تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها