اعزام القاعده یمن به سوریه

اعزام القاعده یمن به سوریه
شنبه 11 شهريور 1391 - 06:33

يكي از سرکردگان سابق شبكه القاعده يمن گفت، عقب نشيني عناصر گروه موسوم به "انصار الشريعه" وابسته به شبكه القاعده از شهرهاي زنگبار و جعار در استان ابين در جنوب يمن، با هدف شركت در جنگ عليه سوريه انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "عدن الغد" به نقل از "طارق الفضلی" نوشت: "عقب نشيني غيرمنتظره و ناگهاني عناصر القاعده از شهرهاي زنگبار و جعار، به دلیل تصمیم های اتخاذ شده است؛ براساس این تصمیم ها افراد مسلح با هدف ورود به جنگ عليه نظام سوريه به اين كشور منتقل شدند".

الفضلي كه يكي از چهره هاي سرشناس قبيله ابين و از سركردگان سابق القاعده بود، فاش كرد: اين تئوري بعيد نيست كه معامله اي منطقه اي براي انتقال جنگجويان القاعده از خاك يمن به تركيه براي وارد كردن آنها به جبهه سوريه انجام شده باشد؛ اين امر عقب نشيني ناگهاني افراد مسلح از ابين و حمله نكردن آنها به نيروهاي امنيتي يا سعودي به هنگام اين عقب نشيني را تفسير مي كند".

مسئولان يمني نيمه ژوئيه گذشته اعلام كردند كه آنها توانسته اند كنترل دو شهر زنگبار و جعار را در پي نبردهايي كه منجر به كشته شدن دهها نفر از عناصر القاعده شد، بازپس گرفتند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها