اولین رزمایش دریایی رژیم صهیونیستی و فرانسه در نیم قرن گذشته برگزار شد

اولین رزمایش دریایی رژیم صهیونیستی و فرانسه در نیم قرن گذشته برگزار شد
دوشنبه 18 تير 1397 - 12:22

رژیم صهیونیستی از برگزاری نخستین رزمایش دریایی خود با فرانسه در نیم‌قرن اخیر جهت تقویت توان رزمی - امدادی خبر داد.

العالم _ فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در 50 سال گذشته، نخستین رزمایش دریایی خود را با فرانسه انجام داد.

وبگاه «تایمز اسرائیل» روز یکشنبه نوشت: «در این رزمایش که در نزدیکی سواحل شهر «تولون» در جنوب فرانسه برگزار شد، دو کشتی جنگی اسرائیلی به نام‌های «کیدون» و «علیات» حضور داشتند. این رزمایش دریایی مشترک اواخر ماه ژوئن برگزار شد و روز شنبه (دیروز) خاتمه یافت.»

 به نوشته این منبع خبری، در این رزمایش شلیک توپ و عملیات امداد و نجات تمرین شد و علاوه بر کشتی‌های جنگی، جنگند‌ه‌ها و بالگردها نیز حضور داشتند.

دریابان «الی شارویت» فرمانده نیروی دریایی رژیم صهیونیستی درباره اهداف برگزاری این رزمایش گفت: «تمرین مشترک با ناوگان فرانسه که دانش و توانایی‌های جدید و معنی‌دار را برای هر دو طرف به ارمغان آورد، نقطه عطفی دیگری در تقویت نیروی دریایی از نظر فعالیت‌های بین‌المللی است».

این درحالی است که روز یکشنبه کشتی آبی –خاکی «دیکس مود» و ناوچه کلاس «لافیت» نیروی دریایی فرانسه طبق برنامه سالیانه استقرار پنج ماهه در بندر «حیفا» واقع در سرزمین‌های اشغالی پهلو گرفتند.

قرار است کشتی‌های جنگی فرانسه هفته آینده در رزمایش‌های مشترک با نیروی هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی شرکت کنند.

رژیم صهیونیستی مدتی است که از توان دریایی نیروی مقاومت حماس ابراز نگرانی می‌کند و رسانه‌های این رژیم در تحلیل‌هایی به آموزش کماندوهای دریایی حماس و تمرکز آن‌ها بر ضربه زدن به اسرائیل از راه دریا اشاره دارند. 

چندی قبل شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از تاسیس یگان ویژه در مرزبانی برای مقابله با عملیات دریایی حماس خبر داده بود.

پربیننده ترین خبرها