بشار اسد در جمع دیپلمات‌های سوری:

بازسازی از نخستین اولویت‌های سوریه است/ آمریکا بر سر فعال‌سازی روند سیاسی مانع‌تراشی می‌کند

بازسازی از نخستین اولویت‌های سوریه است/ آمریکا بر سر فعال‌سازی روند سیاسی مانع‌تراشی می‌کند
دوشنبه 18 تير 1397 - 16:50

شماری از دیپلماتهای وزارت خارجه سوریه با رئیس جمهور این کشور به صورت آزاد گفت‌وگو و وضعیت سیاست داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی، فعالیت دیپلماتیک و آینده سیاسی و اجتماعی سوریه را بررسی کردند.

العالم- سوریه 

دیپلماتهای وزارت خارجه سوریه امروز دوشنبه با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور یک گفت‌وگوی آزاد داشتند.

در جریان این گفت‌وگوی آزاد وضعیت سیاست داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی، فعالیت دیپلماتیک و آینده سیاسی و اجتماعی سوریه بررسی شد.

اسد در جریان این دیدار تأکید کرد که بازسازی از جمله نخستین اولویتهای سوریه است و سبب می‌شود که این کشور بتواند به مبارزه با تروریسم ادامه دهد تا همه خاک خود را از دست اشغالگران آزاد و قوانین را متناسب با مرحله بعد تعدیل کند.

به گفته رئیس جمهور سوریه، بازسازی همچنین به مبارزه با فساد، افزایش گفت‌وگو میان سوریها، بازگشت آوارگانی که از ترس تروریسم، سوریه را ترک کردند و فعال‌سازی روند سیاسی که برخی از کشورهای غربی از جمله آمریکا بر سر راه آن مانع‌تراشی می‌کند، به دمشق کمک می‌کند.

رئس جمهور سوریه تصریح کرد: توافق در سطح ملی بر سر هر تصمیم یا مسئله سیاسی، فصل الخطاب است. این توافق هم جز از رهگذر گفت‌وگو در همه سطوح حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد، گفت‌وگو به صورت کلی یا بین دیپلماتها به صورت دوره‌ای و مداوم پیرامون رخدادهایی که سوریه شاهد آن است، سبب می‌شود که ملت سوریه و فعالان عرصه دیپلماتیک از پشت پرده و انگیزه‌هایی که در پس هر رخداد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی قرار دارد، آگاه شوند.

اسد همچنین تأکید کرد که این آگاهی به ملت سوریه و وزارت خارجه این امکان را می‌دهد که بتوانند به بهترین شکل با این رخدادها برخورد کنند؛ به گونه‌ای که به سود ملت و حکومت سوریه باشد.

دیپلماتهای سوری نیز تأکید کردند که چنین دیدارهایی سبب بهبود فعالیت دیپلماتیک و سیاسی آنان در خارج از سوریه می‌شود؛ خاصه اینکه این دیدارها همزمان با پیروزیهای ارتش سوریه و نیروهای همپیمان است.

پربیننده ترین خبرها