سرکردۀ پرادعای تروریست‌های درعا هم تسلیم شد

سرکردۀ پرادعای تروریست‌های درعا هم تسلیم شد
سه شنبه 19 تير 1397 - 06:21

یکی از فرماندهان میدانی گروه‌های مسلح در جنوب سوریه که گفته بود «حتی اگر روسیه هم سقوط کند، درعا تحت کنترل ارتش سوریه در نخواهد آمد»، تسلیم شد.

العالم - سوریه

وبگاه خبری شام تایمز سوریه نوشت: کسی که صاحب جمله مشهور «روسیه سقوط کند، درعا سقوط نمی‌کند» سلاح خود را تسلیم ارتش سوریه کرد. 

«ادهم الاکراد» یکی از فرماندهان میدانی گروهک موسوم به «ارتش آزاد سوریه» (الجیش السوری الحُر) است که در ادامه پیشروی ارتش سوریه در استان درعا، سلاح خود را تحویل داد.

«شام تایمز» نوشت: ادهم فرمانده میدانی ارتش آزاد که اخیرا با جمله «مسکو هم سقوط کند، درعا سقوط نمی‌کند» مشهور شد، سلاحش را تحویل داده و  گفته اتفاقات سریع در جنوب سوریه بخصوص در بخش شرقی [منطقه] حوران که ارتش سوریه بر آن مسلط شد، بعد از مذاکره معارضان با طرف روسی رخ داده و خیلی‌ها [معارضان] این اتفاق را خوارکننده برای (به اصطلاح) "مهد انقلاب سوریه" می‌دانند. 

به نوشته شام تایمز، «ادهم الاکراد» فرمانده دسته توپخانه وابسته به [گروهک] جبهه جنوبی است که در فایلی صوتی که از او به دست آمده تأکید کرده بود که جبهه‌های جنوب، به سرعت در حال سقوط (آزادی به دست ارتش سوریه) است. 

طبق این گزارش، او اتفاقات اخیر در جنوب سوریه را که به سود ارتش سوریه در جریان است، نتیجه حمایت کشورهای بزرگ از جمله آمریکا از روسیه دانسته که خواستار بسته شدن پرونده جنوب سوریه هستند.

او در فایلی صوتی که از او به دست آمده، درگیری‌ها در جنوب و منطقه حوران را شدید گزارش کرده و گفته بود که چاره‌ای جز نشستن بر سر میز مذاکره نیست. 

عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های مسلح در جنوب سوریه در استان درعا، از اول تیر ماه آغاز شده و طی این مدت، چندین شهرک و روستا آزاد و پاکسازی و حدود 90 درصد استان درعا آزاد شده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها