سفیر قطر: حماس بسیار قوی تر از گذشته است

سفیر قطر: حماس بسیار قوی تر از گذشته است
سه شنبه 19 تير 1397 - 13:03

سفیر قطر در فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی باید خواسته های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره نوار غزه را پذیرفته و به جنگ با این جنبش وارد نشود چرا که حماس از گذشته بسیار قوی تر است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر خبرگزاری فلسطینی معا، «محمد العمادی» که ریاست کمیته بازسازی نوار غزه را نیز بر عهده دارد ، افزود، هم اکنون مساله اصلی برای این جنبش بهبود شرایط معیشتی در غزه و رفع محاصره 11 ساله این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی است.
رژیم صهیونیستی از سال 2007 برای تحت فشار قرار دادن حماس در نوار غزه این منطقه را تحت محاصره شدید قرار داده است.
وی افزود: جنبش حماس امروز توان نظامی قوی تر نسبت به گذشته داشته و تل آویو در صورت تحریک آن برای ورود به جنگ با مشکلات زیادی نسبت به دفعات پیش، روبرو خواهد شد.
این مقام قطری تاکید کرد شرط اصلی حماس برای آتش بس طولانی مدت میان دو طرف رفع محاصره نوار غزه از جمله تاسیس بنادر، بازگشایی گذرگاه ها و اجازه دادن به ورود کالاها و نقل و انتقالات و حل مشکل برق رسانی و آبرسانی به این منطقه است و تنها در صورت محقق شدن این خواسته ها از سوی تل آویو، آتش بس پایدار خواهد بود.
العمادی همچنین اضافه کرد که تحقق این خواسته اسرائیل که در مقابل بازگرداندن اسرای اسرائیلی از سوی حماس شرایط غزه بهبود خواهد یافت، غیرممکن است و حماس تبادل اسرا را در مقابل گرفتن بندر یا فرودگاه نمی پذیرد. 
وی افزود که مساله تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل هیچ پیشرفتی نداشته و هنوز اختلاف های عمیقی وجود دارد و غیر ممکن است که حماس در مقابل بندر و فرودگاه چنین توافقی را انجام دهد.
العمادی از رژیم صهیونیستی خواست تا اسرایی را که پس از آزادی آنها طبق توافق وفا الاحرار (شالیط) دوباره بازداشت کرده است ، آزاد کند و پس از آن برای تبادل اسرا با حماس وارد مذاکره شود.
وی تاکید کرد که تل آویو اگر خواستار آتش بسی پایدار است باید خواسته های حماس درباره غزه را بپذیرد.
به گزارش ایرنا، از زمان محاصره نوار غزه، مرزهای نوار غزه به روی سازمان‌های بین‌الملی امداد و خبرنگاران خارجی نیز بسته‌ شده است. 
فلسطینیان این منطقه حدود دو میلیون نفر هستند و از سال‌ها پیش با قطع متناوب برق از طرف اسرائیل روبرو هستند. روزانه فقط حدود ۴ ساعت برق به این منطقه می‌رسد.
تنها نیروگاه برق فلسطینی‌ها در نوار غزه هم که در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد، حدود دو ماه پیش به خاطر کمبود سوخت تعطیل شد.
به علت بسته شد متناوب مرزها به خاطر دلایل امنیتی، رابطه نوار غزه با خارج از این منطقه تا حد زیادی قطع شده است. 
در این شرایط رژیم صهیونیستی به تناوب این منطقه را مورد حمله قرار می دهد.
در طول محاصره 11 ساله این رژیم سه مرتبه با مردم غزه وارد جنگ شده که در این جنگ ها شماری زیادی از کودکان ، زنان و افراد سالخورده کشته و یا زخمی شده اند.
بیکاری، کمبود دارو و مایحتاج اولیه، کمبود آب و کالاها و مواد غذایی و ممانعت از خروج بیماران از این منطقه مشکلات اصلی این منطقه است و سازمان های بین المللی ذیربط نیز تاکنون اقدامی در این ارتباط انجام نداده اند و امریکا به عنوان حامی تمام قد رژیم صهیونیستی همواره از آن در مجامع مختلف دفاع می کند.

پربیننده ترین خبرها