ناکامی احزاب سنی عراق در تشکیل ائتلافی یکپارچه با 60 کرسی

ناکامی احزاب سنی عراق در تشکیل ائتلافی یکپارچه با 60 کرسی
سه شنبه 19 تير 1397 - 16:23

یکی از رهبران اتحاد القوی العراقیه، با اشاره به رایزنی‌های رهبران سیاسی اهل سنت عراق برای تشکیل ائتلافی متحد با 60 کرسی، گفت که چنین توافقی حاصل نشد.

العالم - عراق

«مطشر السامرائی» از رهبران «اتحاد القوی العراقیة» اعلام کرد که دیدارهای میان سران احزاب و ائتلاف‌های سنی طی چند روز اخیر به مرحله توافق درباره تشکیل یک ائتلاف یکپارچه نرسید.

وی در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» اظهار داشت: دیدارهای صورت گرفته گروه‌های سنی طی چند روز اخیر صرفابرای تبادل نظر صورت گرفت و هیچ توافق و تفاهمی برای تشکیل یک ائتلاف واحد محقق نشد.

السامرائی گفت: هیچکس نمی‌دارند که پس از بازشماری دستی آراء چه اتفاقی حاصل خواهد شد. اما فصل الخطاب تشکیل ائتلاف‌های جدید و دولت جدید، تایید نتایج انتخابات از سوی دادگاه فدرال است.

این در حالی است که برخی رسانه‌های محلی اعلام کرده بودند که نیروهای سنی پیروز در انتخابات به تکاپو افتاده‌اند تا یک ائتلاف یکپارچه با ۶۰ کرسی تشکیل دهند تا به این ترتیب ائتلاف سائرون به رهبری «مقتدی الصدر» با ۵۴ کرسی در رده دوم قرار گیرد.

این در حالی است که کمیسیاریای عالی و مستقل انتخابات در حال بازشماری دستی آراء در حوزه‌های انتخاباتی است که علیه آنها شکایت شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها