حماس قاطعانه «معامله قرن» را رد کرد

حماس قاطعانه «معامله قرن» را رد کرد
سه شنبه 19 تير 1397 - 16:29

حماس با برگزاری نشستی مهمی به ریاست رئیس دفتر سیاسی این جنبش اعلام کرد طرح پیشنهادی آمریکا برای مسأله فلسطین را به شدت رد می‌کند و «مبارزه» تا نابودی رژیم اشغالگر را حق مشروع می‌داند.

العالم - ایران / سیاسی

دفتر سیاسی حماس نشستی مهم به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش و با حضور تمام اعضای دفتر سیاسی در داخل و خارج برگزار کرد و در خلال این نشست درباره آخرین تحولات سیاسی مربوط به آرمان فلسطین بحث و تبادل نظر شد.

دفتر سیاسی حماس تأکید کرد این معامله را به صورت قاطع رد می‌کند. این جنبش افزود، تمام اطلاعاتی که از معامله قرن منتشر شده نشان می‌دهد حقوق ملی و ثابت ملت فلسطین و در مقدمه همه آنها آزادسازی سرزمین، ایجاد دولت مستقل با مرکزیت قدس و بازگشت آوارگان (در طرح مذکور) نادیده گرفته شده است.

دفتر سیاسی حماس همچنین بر مستمر بودن مبارزه مشروع تا نابودی رژیم اشغالگر و تحقق اهداف ثابت ملی تأکید کرد.

این جنبش در ادامه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در 14-5-2018 را مردود دانست و از تمام گروه‌های فلسطینی درخواست کرد صفوف خود برای مقاومت در برابر این توطئه‌ خطرناک را «یکی» کنند.

این جنبش فلسطینی از کشورهای عضو اتحادیه عرب و تمام کشورها و احزاب درخواست کرد حامی ملت فلسطین در مبارزه با این قرارداد مشکوک (معامله قرن) باشند، قراردادی که نه تنها ملت فلسطین بلکه امت عربی و اسلامی و ثبات منطقه و جهان را هدف قرار گرفته است.

حماس به اهالی روستای بدوی خان‌احمر در حاشیه قدس که جلوی تخریب کامل این روستا ایستادند و به صهیونیست‌ها اجازه ندادند، طرح خود را اجرا کنند، درود فرستاد و سپس هتک حرمت مسجدالاقصی توسط نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی ) را محکوم کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها