دیدار «منصور هادی» و نماینده سازمان ملل در امور یمن در عدن

دیدار «منصور هادی» و نماینده سازمان ملل در امور یمن در عدن
سه شنبه 19 تير 1397 - 17:58

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور امروز در شهر عدن با یکدیگر دیدار و درباره حل بحران این کشور گفت‌وگو کردند.

العالم - یمن 

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن و «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن امروز سه شنبه در شهر عدن واقع در مرکز جنوب این کشور با یکدیگر دیدار کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که مارتین گریفیتس امروز وارد فرودگاه بین المللی عدن شده است و با منصور هادی درباره آخرین تحولات مربوط به یمن از جمله الحدیده رایزنی کرده است.

اسپوتنیک درباره جزئیات این دیدار گزارشی منتشر نکرده است، اما منصور هادی قبل از ازسرگیری مذاکرات شرط کرده بود که نیروهای حزب الله از شهر الحدیده و بندر آن عقب نشینی کنند؛ شرطی که انصارالله آن را رد و تنها با نقش ماهوی و فنی سازمان ملل در بند الحدیده موافقت کرده است.

گریفیتس هفته پیش نیز با عبد ربه منصور هادی در عدن دیدار و با او درباره توقف درگیری‌ها و عملیات نظامی در الحدیده بحث و تبادل نظر کرده است.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که دولت مستعفی یمن خود مانع سفر طرف‌های خارجی به صنعاء و دیدار با رهبران انصارالله می‌شود.

در همین راستا، شبکه المیادین گزارش داد که «کریستین تستو» سفیر فرانسه در یمن دیروز دوشنبه قرار بود به صنعاء سفر کند، اما ائتلاف سعودی مانع آن شده است.

خبرنگار المیادین خبر داد که «دستور کار سفر سفیر فرانسوی آماده بود و خود سفیر هم برای سفر به صنعاء موافقت کرده بود.»

تستو قرار بود در سفر به صنعاء با «مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و «صالح بن حبتور» رئیس دولت نجات ملی و «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت نجات ملی در صنعاء دیدار کند.

شبکه المیادین اعلام کرد که «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری دولت مستعفی یمن دیروز سفیر اتحادیه اروپا در یمن را در اعتراض به سفرش به صنعاء فراخوانده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها